کد خبر: 208691
۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۸:۵۲

گام بلند دولت سیزدهم در ارتقاء حقوق شهروندی معلولان

خدمت‌رسانی از جنس امید به آینده

آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت برگزار می‌شود
خدمت‌رسانی از جنس امید به آینده

سرپرست اداره کل بهزیستی گلستان گفت: در دولت سیزدهم برای اولین بار آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت برگزار می‌شود که منجر به افزایش امید در این قشر از جامعه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ علیرضا طاهری زاده سرپرست اداره کل بهزیستی گلستان در جمع خبرنگاران گفت: براساس قانون جامع خدمات حمایت از معلولین دستگاه‌های اجرایی موظفند ۳ درصد از سهمیه ی استخدامی خود را از معلولین جذب کنند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۳ نفر از مددجویان توانستند در دستگاه‌های دولتی جذب و مشغول به کار شوند که خود اداره بهزیستی در این امر پیشرو بوده است.

طاهری زاده ادامه داد: خوشبختانه امسال برای اولین بار در کشور و با همت دولت سیزدهم، آزمون استخدامی مختص معلولین در حال ثبت نام‌ از واجدین شرایط بوده تا در ۷ دی ماه تعداد ۴ هزار و ۳۳ نفر از افراد دارای معلولیت در سطح کشور استخدام دستگاه‌های دولتی شوند، این آزمون متمرکز با آزمون دولت است.

سرپرست بهزیستی گلستان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از افتخارات دولت مردم اهتمام ویژه به حل مشکل مسکن جامعه هدف بهزیستی بوده که استان گلستان تاکنون با ۵۳۱ واحد مسکونی تحویل شده است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ساخت مسکن با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تصریح کرد: براساس این قرارداد ۸۷۰ واحد مسکونی احداث حواهد شد که در همین هفته ۴۵۰ واحد کلنگ‌زنی خواهد شد.

طاهری زاده بیان داشت: بیش از ۵۷ هزار نفر از مردم گلستان دارای معلولیت بوده که ۴۳ هزار و۷۴۹ نفر آنان از این سازمان مستمری دریافت می‌کنند.

سرپرست بهزیستی گلستان گفت: درطی یکسال اخیر ۶ ونیم میلیارد تومان اعتبارات خرید لوازم توانبخشی افزایش یافته تا خدمت‌رسانی به بیش از یک هزار نفر با اهدا لوازمی همچون ویلچر، سمعک، عصا و تشک مواج انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha