برگزاری تورنمنت بین المللی گلبال در کردستان دستاورد بزرگی برای استان است

رییس فدراسیون ورزش های نابینایان کشور گفت: کردستان میزبان تورنمنت بین المللی گلبال خواهد بود و این دستاورد بزرگی برای استان است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، محمدرضا مظلومی در دیدار با استاندار کردستان اظهارداشت: یکی از فعالیت های خوب دولت مردمی اهمیت دادن به افراد خاص جامعه مانند جامعه معلولین و نابینایان و کم بینایان بود که همواره مورد توجه ویژه دولتمردان قرار گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه نابینایان و کم بینایان به دلیل مشکلات خاص خود باید مورد توجه دولت باشند و زمینه خدمت رسانی به آنها در نظر گرفته شود و در میان نابینایان ورزشکاران این قشر همواره توانسته اند برای کشور در میادین فراملی افتخارآفرینی کنند و پرچم مقدس کشورمان را در خارج از کشور به اهتزاز در آورند.

مظلومی با اشاره به حضور موفق ورزشکاران نابینای کشور در بازی های آسیایی هانگژو اظهار داشت؛ جامعه ورزشکاران نابینای ایران با ۵۷ نماینده در این آوردگاه شرکت کردند و توانستند ۱۴ مدال طلا را کسب کنند و نقش موثری در نایب قهرمانی کاروان ورزشکاران کشورمان داشته باشند.

وی ادامه داد: اعزام ملی پوشان کشورمان به رقابت های پاراآسیایی هانگژو و کسب سهمیه پارآالمپیک در این مسابقات از جمله موفقیت های فدراسیون بود که به همت ورزشکاران بدست آمد و در حال حاضر کشور ایران جزو هشت کشور دارای سهمیه پارآالمپیک است.

رییس فدراسیون با اشاره به توافقات اولیه مسئولین استان کردستان با مسئولین کشور عراق پیش‌نویس توافقنامه ایی تهیه شد که در راستای برگزاری مسابقات ورزشی همکاری شود و به همین منظور قرار است تورنمنت بین المللی گلبال با حضور چهار کشور منطقه در کردستان برگزار خواهد شد که می تواند دستاورد خوبی برای استان باشد.

وی همچنین افزود: در کنار این تورنمنت بین المللی کلاس داوری گلبال با مدرسی رییس جهانی این رشته از کشور ایتالیا و با حضور ۱۰ داور برتر کشور برگزار می شود و برای بروزرسانی دوران گام خوبی برداشته خواهد شد.

مظلومی تاکید کرد: برای برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی نابینایان و کم بینایان باید از ظرفیت های سایر ارگانهای دیگر مانند بهزیستی و آموزش و پرورش استفاده کرد چون بضاعت فدراسیون نابینایان کم و محدود است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha