کد خبر: 208825
۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۴
بهره مندی بیش از ۵۶ هزار بیمار خاص از بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: در حال حاضر ۵۶ هزار و ۴۳۷ بیمار عضو صندوق حمایت از بیماران خاص و سخت درمان هستند و سالانه از کمک هزینه های درمانی بیمه سلامت بهره مند می شوند

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، انور اسماعیلی دراین باره گفت: از زمان راه اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و سخت درمان (صعب العلاج) در استان (اول دی سال ۱۴۰۱) تاکنون از سهم سازمان و این صندوق ۲۸۰ میلیارد تومان هزینه درمانی به این بیماران پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون ۵۶ هزار و ۴۳۷ بیمار در استان عضو صندوق حمایت از بیماران خاص و سخت درمان (صعب العلاج) شده اند که سال گذشته میزان مراجعه این افراد به مراکز درمانی ۳۲۲ هزار و ۸۲۸ مورد بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان با بیان اینکه سال گذشته برای این تعداد مراجعه به مراکز درمانی یکصد میلیارد تومان برای بیماران هزینه شد، افزود: امسال نیز بار مراجعه این بیماران ۱۸۶ هزار و ۷۲۰ مورد با پرداخت هزینه درمانی ۱۸۰ میلیارد تومان بوده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در مجموع بیمه سلامت استان روزانه مبلغ یک میلیارد تومان برای بیماران خاص هزینه می کند، ادامه داد: نوع بیماری هایی که زیرپوشش حمایت این صندوق قرار می گیرند از سوی وزارت بهداشت معرفی شده و بر اساس آخرین دستورالعمل ۱۰۷ بیماری زیر چتر این صندوق قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha