بوستان ۲۰ هکتاری "روجیار" در سنندج افتتاح شد

پارک ۲۰ هکتاری روجیار در دامنه کوه آبیدر، محدوده شهرک زاگرس و پارک کودک با حضور استاندار کردستان، جمعی از مسئولان و مردم این شهر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، استاندار کردستان در مراسم افتتاح پارک روجیار سنندج، گفت: پارک روجیار کار ماندگاری است که امیدواریم مردم شهر سنندج قدر این زحمات را مثل همیشه بدانند و به بهترین شیوه از آن حفاظت کنند.

اسماعیل زارعی کوشا اظهار کرد: شهر سنندج با توپوگرافی خاص و کاسه‌ای که بین مجموعه کوه‌ها قرار گرفته الزامات خاص دارد و توجه به منابع طبیعی و منابع خدادادی به ویژه فضای سبز یک الزام و تکلیف برای تمام افرادی است که در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری نقش دارند.

استاندار کردستان افزود: متاسفانه در دوره‌های گذشته در جانمایی و مکان‌یابی برخی از مجموعه‌های اقتصادی که آلایندگی زیست‌محیطی دارند دقت نشده و این موضوع ما را با محدودیت‌هایی مواجه کرده است که باید بتوانیم این مشکلات را به تدریج حل نمائیم.

زارعی کوشا به میانگین بهره‌مندی مردم کردستان از فضای سبز اشاره کرد و ادامه داد: میانگین فضای سبز در کردستان ۵ مترمربع است که نصف میانگین کشوری است و رسیدن به افزایش سرانه فضای سبز نیازمند احساس مسئولیت همه در این زمینه است.

وی با تاکید براینکه توجه به توسعه فضای سبز یک تکلیف برای همه ماست، یادآور شد: خوشبختانه طی یکی دو سال اخیر در شهر سنندج اقدامات بسیار خوبی به همت شهرداری و شورا در توسعه سرانه فضای سبز انجام شده است که جای تقدیر دارد.

استاندار کردستان بیان کرد: کمتر از یک ماه پیش در شهر سنندج شاهد بهره‌برداری بوستان لاوان در منطقه محروم تقتقان بودیم و امروز نیز پارک ۲۰ هکتاری روجیار در چنین فضای زیبایی طراحی و تقدیم مردم شده است.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه نظام و دولت توجه ویژه‌ای به استان کردستان دارد، گفت: در روند سه سفر رئیس جمهور شامل دو سفر استانی بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های مختلف در استان مصوب شد که تا این مقطع ۶.۵ هزار میلیارد آن تخصیص یافته است.

وی اظهار کرد: خروجی تخصیص این اعتبارات و نگاه ویژه دولت مردمی به استان فرهنگی کردستان، حل مشکل آب شرب سنندج، اتمام پروژه راه آهن و پروژه‌های کلان دیگری بود که تاثیر مستقیم در رضایتمندی مردم و توسعه اقتصادی و اشتغالزایی مردم این استان داشته است.

استاندار کردستان افزود: امیدواریم بتوانیم این ظرفیت‌سازی را با کار جدی و تلاش شبانه‌روزی ادامه دهیم و استان کردستان را در آینده نزدیک به یکی از قطب‌های اصلی اقتصادی و گردشگری و سرزمینی توانمند در همه حوزه‌ها تبدیل کنیم.

پارک فرهنگی ورزشی روجیار ۲۰ هکتار شامل زمین فوتبال، والیبال، بسکتبال، اسکیت، تنیس روی میز و ورزش‌های همگانی، فضای ورزشی کم‌توان‌ها، سایت عکاسی، فضای سبز، فضای بازی کودکان، کمپ خانواده، پارکینگ، و مبلمان شهری در دامنه کوه آبیدر سنندج توسط شهرداری منطقه ۳ و سازمان سیما و منظر شهرداری سنندج در طول ۱۴۷ روز کاری احداث شده است.

سرویس بهداشتی، اتاق مادر و کودک، رستوران، المان ژوانگه و آبشار به طول ۵۰۰ متر و آمفی‌تئاتر و فضایی سه هزار نفری برای مراسمات روباز از دیگر بخش‌های پارک روجیار است.

این پروژه در سه فاز در مجموع ۱۰۰ هکتار است و در فاز دوم به پارک کودک و در فاز سوم به گویزه کویر در دامنه کوه آبیدر متصل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha