ضرورت افزایش منابع ورزشی در کتابخانه های عمومی کردستان

مربی سنندجی اسبق تیم ملی فوتبال ایران خواستار توجه به افزایش منابع در حوزه ورزش و به ویژه فوتبال برای علاقمندان در کتابخانه های عمومی شد و گفت: این امر برای دوستداران ورزش و پژوهشگران مفید خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، بیژن ذولفقارنسب، بازیکن و مربی اسبق فوتبال کشور در دیدار با سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اشاره به جایگاه والای کتاب و کتابخوانی، گفت: نقش کتابخانه ها در توسعه فرهنگی جامعه بسیار مفید و اثرگذار است.

بازیکن و مربی سنندجی اسبق تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد: این نهاد به عنوان یکی از ارکان اصلی در حوزه فرهنگ نقش مهم و تعیین کننده ای ر توسعه کشور دارد.

وی بیان کرد: مردم استان کردستان به مقوله فرهنگ و هنر بسیار علاقمند هستند که بخشی از این مهم در نتیجه توجه به مطالعه و کتابخوانی به دست آمده است.

ذولفقارنسب با تقدیر از عملکرد و خدمات کتابخانه های عمومی به جامعه، عنوان کرد: کتابخانه ها وظیفه ای بسیار مهم و حساس بر عهده دارند و با عملکرد مطلوب خود می توانند جامعه را به سمت سوی آگاهی سوق دهند.

وی توجه به ترویج فرهنگ مطالعه در میان کودکان و نوجوانان را مهم ارزیابی کرد و گفت: نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی در میان این قشر ضروری است و بسترسازی در این بخش باید در اولویت متولیان قرار گیرد.

مربی سنندجی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در پایان خواستار توجه به افزایش منابع در حوزه ورزش و به ویژه فوتبال برای علاقمندان در کتابخانه های عمومی شد و افزود: این امر برای دوستداران ورزش و پژوهشگران مفید خواهد بود.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت ۵۴ باب کتابخانه عمومی نهادی در استان، عنوان کرد: بالغ بر ۵۰ هزار نفر در این کتابخانه ها عضویت دارند.

معصومه حسنی خونسار عنوان کرد: امروزه تنوع خدمات در کتابخانه های عمومی بسیار زیاد شده و این نهاد کتابخوانی به یک پاتوق بسیار مهم در حوزه فرهنگی و اجتماعی کشور تبدیل شده است.

حسنی خونسار تصریح کرد: بزرگان حوزه های مختلف با حضور در کتابخانه های عمومی می توانند در ترویج فرهنگ مطالعه اثرگذار باشند و این اقدام پیشکسوت فوتبال کشور قابل تقدیر است و بازخورد بسیار خوبی در جامعه به همراه خواهد داشت.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان افزود: بهره مندی از تجریبات بزرگان، به منظور جلب توجه عموم جامعه به مقوله کتاب و ارتقای سرانه مطالعه می تواند در نهایت به توسعه فرهنگی کشور منجر شود.

گفتنی است، در ادامه بیژن ذولفقار نسب و معصومه حسنی خونسار، از کتابخانه عمومی شهید مطهری سنندج بازدید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha