حضور روحانیون در مراکز درمانی و خوابگاه های دانشجویی، تاثیرات ارزشمندی به همراه دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست شورای برنامه ریزی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، حضور روحانیون در بخش های مختلف مجموعه سلامت نظیر مراکز درمانی و خوابگاه های دانشجویی را دارای تاثیرات ارزشمند خواند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «سید وحید حسینی» در این نشست از مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به پاس تلاش مضاعف در ترویج مسایل فرهنگی مذهبی در مراکز درمانی و خوابگاه های دانشجویی قدردانی کرد.

او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها گفت: در مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اقدامات مطلوبی در این زمینه انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر تقویت ارتباط استاد و دانشجو در دانشگاه تاکید کرد و افزود: تقویت ارتباطات اساتید و دانشجویان، گام برداشتن دانشجویان در مسیرهای موفق اساتید را به همراه دارد که نقش روحانیون در توسعه این امر، اثرگذار است.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز ضمن قدردانی از رییس دانشگاه به پاس حمایت های ویژه در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی؛ با اشاره به انتقال دانشکده ها به پردیس دانشگاه، آمادگی بیش از پیش مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این زمینه در راستای حضور فعال روحانیون در پردیس دانشگاه را اعلام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حمید مقامی» در این نشست اقدامات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در زمینه فرهنگسرای نهاد، ازدواج و خانواده، ارتباطات دانشجویی، ستاد اقامه نماز، مرکز نوآوری و شتابدهی، اجرای طرح «رویش» و «حامیم»، مرکز بهار نکو و فعالیت های حوزه های مختلف دفتر نهاد در دو سال گذشته، تبیین کرد.

در این نشست اعضای شورای برنامه ریزی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز در خصوص عملکرد دفتر هم اندیشی اساتید پیرامون گفتمان آزاداندیشی، ضیافت اندیشه، بارش افکار و سیاستگذاری؛ امور تبلیغ در حوزه خوابگاه های استان نظیر تبلیغ گروهی، فعالیت مبلغان، ارتباط موثر مبلغان با دانشجویان؛ موسسه فرهنگی پژوهشی «راستین قلم یکتا» در زمینه تدریس کتاب، مدرسه قرآنی «ترنم باران وحی» و مدرسه اندیشه ورزی «فارا»، همچنین برگزاری دوره های دانشجویی توضیحاتی ارایه دادند.

امور تشکل ها و باشگاه پرسشگران مانند ارتباط با تشکل ها، ایده ها و نظرات در برگزاری برنامه ها، تریبون آزاد، مراسم های مذهبی، کرسی های آزاداندیشی و طرح حامیم؛ حوزه علوم اسلامی نظیر جذب دانشجویان، گروه معارف، تدریس عناوین مختلف درسی، فعالیت در مدارس کم برخوردار؛ مرکز مراقبت معنوی مثل فعالیت در مراکز درمانی و بیمارستان ها، تحقیقات، آموزش و خدمات مراقبت معنوی، مبلغان بالینی، از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود که از سوی اعضای شورا مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این نشست اعضای شورای برنامه ریزی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دغدغه ها و دیدگاه های خود را در راستای تقویت فعالیت های مجموعه نهاد رهبری، با رییس دانشگاه در میان گذاشتند.

نشست شورای برنامه ریزی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، صبح امروز هجدهم آذر 1402 ، با حضور رییس دانشگاه برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha