اجرای طرح جامع پیشگیری از خشونت در مدارس استان کردستان

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: طرح جامع پیشگیری از خشونت با هدف کاهش خشونت در میان دانش‌آموزان با همکاری این معاونت و سمن‌های فعال حوزه آسیب‌های اجتماعی در مدارس استان کردستان اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، بهادر اسدی گفت: این طرح که به صورت پایلوت برای ۳۵۰ دانش‌آموز متوسطه اول مدرسه مستوره کردستانی سنندج برگزار شد مشتمل بر توزیع صبحانه گرم در میان دانش‌آموزان، برگزاری مسابقه نقاشی و ایده‌نویسی و برگزاری ۱۲ کارگاه آموزشی بوده است.

اسدی افزود: این طرح با حضور ۱۳ نفر از مربیان و کارشناسان حوزه اجتماعی برگزار شد و موارد مهمی در خصوص پیشگیری از خشونت برای دانش‌آموزان توضیح داده شد.

وی با اشاره به اینکه قبل از شروع کلاس‌ها از دانش‌آموزان با غذای گرم و سالم پذیرایی شد، اظهار کرد: در کارگاه‌های برگزار شده انواع خشونت جسمی و کلامی، مصادیق، نشانه‌ها و اثرات آنها، راه‌های پیشگیری و مقابله با خشونت و آثار فیزیکی، روحی، فکری و معنوی خشم برای دانش‌آموزان تشریح شد.

اسدی اضافه کرد: در ادامه مسابقه نقاشی و ایده‌نویسی برای دانش‌آموزان برگزار شد و از آنها خواسته شد تا نقاشی‌ها و ایده‌های خود را در رابطه با کاهش خشونت بنویسند و در پایان به نفرات برتر جوایزی اهدا گردید.

اسدی در پایان تصریح کرد: درخصوص بازخورد اجرای طرح، با توجه به رضایت دانش‌آموزان و استقبال آنها از این برنامه، به این باور رسیدیم که نمونه چنین برنامه‌هایی باید بیشتر از همیشه برگزار گردد تا انرژی دانش‌آموزان در مسیر درست تخلیه شود و با موضوع پیشگیری از خشونت و مهارت‌های اساسی زندگی بیشتر آگاه شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha