کشف کالای سلامت محور قاچاق و تاریخ گذشته در شهرستان فسا

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از کشف بیش از ۲۰ میلیارد ریال کالای سلامت محور قاچاق و تاریخ گذشته در شهرستان فسا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «محمدجواد راعی» با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر وضعیت دارو و جلوگیری از فعالیت افراد غیرمجاز و قاچاقچیان دارو در سطح استان فارس، گفت: پس از اطلاع و دریافت گزارش و انجام اقدامات شناسایی، با همکاری نیروی انتظامی، مقام قضایی و نماینده دادگستری شهرستان فسا، در بازرسی سرزده و نامحسوس از داروخانه ها، عطاری ها و سایر اصناف این شهرستان، یک انبار غیرمجاز دارو قاچاق و تاریخ گذشته کشف و توقیف شد.

او ادامه داد: همچنین در بازرسی عطاری ها و باشگاه های ورزشی و سایر اصناف در شهرستان فسا، مقادیر قابل توجهی از داروهای ترکیبی غیر مجاز، فراورده های دست ساز،‌ داروهای مخدر و مکمل های غذایی و ورزشی غیر مجاز و قاچاق کشف و متخلفین برای پیگرد قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

دکتر راعی اظهار کرد: عرضه داروهای چاقی و لاغری غیرمجاز، داروهای مخدر، مکمل های ورزشی قاچاق و داروهای سقط جنین به دلیل دخالت در امور پزشکی و تهدید سلامت مردم، در عطاری ها و صنوف ممنوع است.

معاون غذا و داروی دانشگاه از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تخلف در زمینه فروش و عرضه داروهای غیرمجاز و قاچاق، با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس بگیرند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha