آئین افتتاح موسسه خیریه درمانی چمران فارس

آئین افتتاح موسسه خیریه درمانی چمران فارس با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مسوولان استانی و دانشگاهی و همچنین جمعی از خیرین تامین سلامت استان، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این آیین، نقش خیرین را در افزایش ارایه خدمات تخصصی و فوق تخصصی درمانی بسیار موثر خواند و به پیشینه و فعالیت مجمع خیرین تامین سلامت فارس به عنوان نخستین مجمع خیرین تامین سلامت کشور اشاره کرد.

دکتر «سید وحید حسینی» با بیان اینکه اساتید و کارکنان مجموعه سلامت نیز از اعضای مجمع خیرین تامین سلامت فارس هستند، گفت: استان فارس به امور خیریه و نیک اندیشی، به ویژه در خدمات رسانی به مردم استان و دیگر استان های کشور در عرصه سلامت، شهرت دارد.آئین افتتاح موسسه خیریه درمانی چمران فارس

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با اشاره به توان علمی و عملی اعضای هیات علمی و میزان بالای مراجعه بیماران از استان های مختلف کشور به شیراز عنوان کرد: بسیاری از دستاوردهای علمی پزشکی فارس نه تنها در کشور، بلکه در دنیا کم نظیر است، و نیاز به توسعه فضا، امکانات و تجهیزات پزشکی تخصصی دارد.

او از همت خیرین عرصه سلامت، همچنین تلاش مسوولان استانی برای پیشبرد پروژه های سلامت محور قدردانی کرد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر چمران شیراز نیز در این آیین با بیان اینکه بیمارستان شهید دکتر چمران، تنها مرکز دولتی در زمینه درمان و جراحی های ارتوپدی و ستون فقرات در شهر شیراز است، اعلام کرد: سالانه بیش از هشت هزار عمل جراحی در این بیمارستان انجام می شود.

دکتر «سیدعلی هاشمی» با اعلام اینکه تعداد ویزیت های اورژانسی در این مرکز درمانی، سالانه بیش از ۶۰ هزار بیمار است، افزود: سالانه ۵۰۰ عمل جراحی تومور مغزی، ۱۵۰۰ عمل جراحی ستون فقرات، بیش از ۲۰ هزار MRI و بیش از ۳۰ هزار سی تی اسکن تخصصی تشخیصی نیز در این مرکز درمانی انجام می شود.آئین افتتاح موسسه خیریه درمانی چمران فارس

او ادامه داد: این خدمات به همت اساتید، پزشکان، دستیاران و کارکنان این مرکز درمانی با هزینه کم و به صورت بیمه دولتی انجام می شود.

دکتر هاشمی همچنین از حضور و خدمت رسانی نزدیک به یکصد دستیار تخصصی و فوق تخصصی در این مرکز درمانی خبر داد .

او از خیرین دعوت کرد برای سرمایه گذاری در امور بزرگ عمرانی و بنیادی و توسعه عرصه های خدمات به بیماران مشارکت داشته باشند.

دکتر «محمدجعفر امامی» استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی شیراز و از اعضای این موسسه نیز، دیگر سخنران این مراسم بود.

موسسه خیریه درمانی چمران فارس با هدف سازماندهی مشارکت های مردمی برای حمایت از بیماران نیازمند، ساخت، بازسازی، تکمیل تجهیزات و توسعه فضاهای درمانی بیمارستان و هماهنگی با خیرین، در راستای توسعه خدمات سلامت محور تشکیل شده است.

در این آیین حجت ‌الاسلام «سید عباس موسوی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس و مهندس «ابراهیم کرامت فر» سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی و اجتماعی شیراز نیز حضور داشتند.

این آیین شامگاه یکشنبه، نوزدهم آذر ۱۴۰۲ در سالـن همایش های آموزشی پژوهشی استـاد دکتر «محمد جعفر امامی» مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر چمران و با حضور اساتید، کارکنان، مدیران ارشد دانشگاه و این مرکز درمانی و جمعی از خیرین تامین سلامت فارس برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha