اعتیاد به الکل، دومین اختلال روانپزشکی در دنیا

مشاور دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کارگاه آموزشی که با حضور پزشکان و روانشناسان به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، با اشاره به این موضوع که سالانه 3سه و نیم میلیون نفر در دنیا در اثر مصرف الکل جان خود را از دست می دهند، دانش آموزان و گروه سنی فعال جامعه را بیشترین گروه در معرض خطر در زمینه مصرف الکل دانست.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «علی اصغر اکبری» متخصص روانپزشکی در کارگاه آموزشی چالش های مصرف الکل که با حضور پزشکان و روانشناسان سراسر استان فارس به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، گفت: بر اساس گزارش های جهانی، مصرف الکل در اغلب جرایم نقش دارد و ردپای آن در پنجاه درصد قتل ها دیده شده است.

او با اشاره به این موضوع که ۷۵ درصد تصادفات منجر به مرگ در دنیا ناشی از مصرف الکل است، افزود: سالانه سه و نیم میلیون نفر در دنیا در اثر مصرف الکل جان خود را از دست می دهند.

دکتر اکبری همچنین به تاثیرات جسمی مصرف الکل در تضعیف سیستم ایمنی و ایجاد زمینه ابتلا به بسیاری از سرطان ها به عنوان دیگر پیامدهای این معضل پرداخت.اعتیاد به الکل، دومین اختلال روانپزشکی بعد از افسردگی شدید در دنیا

مشاور دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به این موضوع که دانش آموزان و گروه سنی فعال جامعه در معرض خطرترین گروه ناشی از مصرف الکل هستند، تصریح کرد: مصرف الکل به طور میانگین ۱۰ تا ۱۵ سال از عمر فرد را کاهش داده و مشکلات بسیاری را برای سلامت حافظه فرد نیز ایجاد می کند.

او با تاکید بر این موضوع که اعتیاد به الکل دومین اختلال روانپزشکی بعد از افسردگی شدید در دنیا محسوب می شود، مقابله با این چالش را نیازمند اهتمام تمام دستگاه های مرتبط دانست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha