برگزاری سومین جلسه مدیریت بحران خراسان جنوبی پس از 30 ساعت حریق

به دنبال حادثه حریق در مینی پالایشگاه هیدروکربن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، سومین جلسه مدیریت بحران استان پس از 30 ساعت حریق با حضور وزیر کشور، استاندار و اعضای ستاد مدیریت بحران در بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت از بیرجند، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی، بعدازظهر امروز در ستاد مدیریت بحران استان که با حضور وزیر کشور در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: حدود ساعت هشت و ۴۵ دقیقه صبح روز گذشته یکی از مخازن واحد تولیدی هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی دچار حریق شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه از همان ساعت اولیه شاهد حضور گروه‌های امدادی و عملیاتی و به ویژه آتش‌نشانان و سایر نیروها و نیز مدیریت خوب و مطلوب شرایط بودیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: تقریباً ساعت ۱۱ ظهر روز گذشته به خاطر ماهیت میعانات گازی شاهد گسترش آتش بودیم.

قناعت با بیان اینکه در حال حاضر هنوز در دو نقطه شاهد دود حاصل از سوختن هستیم، گفت: در یک نقظه ۱۴ مخزن وجود دارد که متأسفانه تا شب گذشته این مخازن آتش گرفت و منفجر شد و در حال خودسوزی است.

وی ادامه داد: در کنار این مخازن، چهار مخزن دیگر وجود دارد که دو مخزن مشتعل است و دو مخزن دیگر هم در معرض خطر انفجار است.

استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: در حال حاضر برای حفظ جان آتش‌نشانان حریم ۵۰۰ مترمربعی رعایت شده و خوشبختانه تا این لحظه حادثه، تلفات جانی و مجروح نداشته اما خسارت مالی وارد شده است.

قناعت با بیان اینکه تلاش آتش‌نشانان سبب شد که از سرایت آتش مینی پالایشگاه هیدروکربن منطقه ویژه اقتصادی به سایر واحدهای تولید جلوگیری شود، افزود: تاکنون در این رابطه سه جلسه مدیریت بحران در استان برگزار و تأکید شده تا انتهای کار و حصول اطمینان از رفع خطر و ایجاد شرایط عادی شاهد حضور همه نیروها و اعضای ستاد مدیریت بحران با آماده‌باش کامل در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند باشیم.

وی در ادامه بخاطر اطلاع‌رسانی و مدیریت فضای روانی حادثه آتش‌سوزی از خبرنگاران و رسانه‌ها قدردانی کرد و گفت: با اعلام دانشگاه علوم پزشکی، دود ناشی از این آتش‌سوزی سمی نیست و جای نگرانی وجود ندارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ابراز نگرانی حدود ۱۲۰ نفر از کارگران این مجموعه برای حقوق و وضعیت شغلی‌شان، گفت: با همکاری خوب سرمایه‌گذار، اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی و بیمه تأمین اجتماعی پیگیری‌های لازم درخصوص بیمه بیکاری این کارگران در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha