کشف ۲۲۰ قوطی شیر خشک قاچاق و غیر مجاز در شیراز

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از کشف ۲۲۰ قوطی از انواع شیر خشک خارجی و قاچاق در شهر شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «محمدجواد راعی» با اشاره به تداوم اجرای مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور در استان فارس گفت: در بازرسی سر سرزده و نامحسوس از یک واحد صنفی خرازی، ۲۲۰ عدد از انواع قوطی شیر خشک خارجی در بسته ‌های بزرگ یک، دو و سه کیلویی، به حجم بیش از ۵۰۰ کیلوگرم در بلوار معالی آباد شیراز کشف و توقیف شد.

او ادامه داد: در این واحد صنفی مقدار زیادی دارو و مکمل‌های قاچاق و غیرمجاز نیز کشف و این واحد صنفی پلمپ و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی ارجاع داده شد.

دکتر راعی، مکان تهیه شیر خشک را داروخانه ها عنوان کرد و گفت: شرکت های پخش با توجه به سهمیه بندی، شیر خشک را در داروخانه ها توزیع می کنند و هرگاه شیرخشک در مکانی غیر از داروخانه مشاهده شد، باید بررسی جدی در خصوص سلامت کالا انجام شود.

این مقام مسوول با اشاره به تشکیل تیم های نظارتی ویژه جهت نظارت بر عرضه و توزیع شیر خشک در استان به منظور کنترل بازار افزود: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالاهای سلامت محور خارج از ضوابط تعیینی دولت، تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد و هموطنان گرامی می توانند در صورت مشاهد هرگونه تخلف، موضوع را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت اعلام کنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha