رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کردستان انتخاب شد

مجمع انتخابات هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کردستان برگزار و "سیروان بهرامی" باتفاق تمام آراء برای چهار سال رئیس این هیات شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی روز سه شنبه در مجمع انتخابات هیات در سنندج اظهار کرد: تنوع آیین‌های قوم کُرد بستری برای توسعه ورزش روستایی در سطح ملی است.

علیرضا پسندیده با بیان اینکه کردستان به سبب سابقه دلاوری های تاریخی دینی بر گردن کشور دارد گفت: استان کردستان در حوزه های مختلف ظرفیت های خوبی برای توسعه ورزش به ویژه بازی ها و آیین های بومی و معرفی آن در سطح ملی و بین المللی دارد.

پسندیده با اشاره به اینکه استعدادهای ورزشی روستایی کردستان در بیشتر مسابقات ملی، همواره جزو نفرات اول تا سوم هستند، بر لزوم توسعه فضای ورزشی کم حجم مثل خانه‌های ورزش و ایجاد نشاط در روستاها تاکید کرد و گفت: تربیت نیروی متخصص داور و مربی ساکن در روستاها در حوزه آموزش مدنظر است.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی از برگزاری اولین دوره جام پرچم با ۲۷ هزار ورزشکار خبرداد و گفت: دومین دوره جان پرچمدار در چهار رشته مینی فوتبال دو و میدانی، کاراته و والیبال چهار نفره با نگاه قهرمانی برگزار می شود.

وی بر لزوم پایلوت شدن کردستان برای برگزاری جشنواره بومی و محلی اقوام تاکید کرد و ادامه داد: جام یاریگران زندگی از دیگر برنامه ها است که با مشارکت ستاد مواد مخدر بل رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی برگزار می شود.

برگزاری جام بلندهمتان ویژه توانخواهان با میزبانی مازندران، لیگ هفت سنگ بانوان به میزبانی لرستان در هفته آینده، مشارکت در اعزام و میزبانی تیمها و مسابقات و استفاده از ظرفیت نبروهای مستعد جوان و توجه به آن، از دیگر مواردی بود که پسندیده به آن اشاره داشت.

دکتر سیروان بهرامی طی این مجمع با کسب همه ۱۹ رای، باتفاق آرا به مدت ۴ سال سکان هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کردستان را به دست گرفت.

گفتنی است عملکرد موفق سیروان بهرامی در کسوت مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کردستان و شناخت همه جانبه وی از وضعیت جامعه روستایی استان، می تواند زمینه ساز تحول و اتفاقات مثبت در حیطه ورزش روستایی در کردستان باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha