پروژه  فیدر فشار متوسط هوایی  ’’اصحاب’’ احیا شد

مدیر توزیع برق شهرستان دیواندره گفت: پروژه احیای فیدر فشار متوسط هوایی “اصحاب” شهرستان دیواندره بعد از ۱۲ سال به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، عطااله میرزایی با اعلام این خبر گفت: احیاء و بازسازی فیدر فشار متوسط هوایی ” اصحاب” با احداث ۴۳۰۰ متر خط فشار متوسط هوایی جدید و اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت توزیع برق استان کردستان با هدف ارائه خدمات بهتر برای مشترکین توزیع برق شهرستان دیواندره با اولویت بخش کشاورزی، احیا و بازسازی شد.

میرزایی تصریح کرد: فیدر “اصحاب” با طول خط بیش از ۱۰۰ کیلومتر، برق بیش از ۵۰ روستای بخش سارال در شهرستان دیواندره را تامین برق می کند.

وی افزود: به دنبال احداث بزرگراه سنندج – دیواندره درسال ۹۲ قسمتی از فیدر ‘’اصحاب’’ تخریب وجمع آوری شد، که به منظور تامین برق روستاهای این مسیر ناگزیر از طریق فیدر مجاور برق این روستاها تامین شد.

مدیر توزیع برق شهرستان دیواندره بیان کرد: بدلیل توپوگرافی خاص منطقه سارال برقراری ارتباط از پست ۲۰/ ۶۳ با ادامه فیدر برکنارشده تنها از یک مسیر امکان پذیر بود، که بدلیل داشتن معارض، اجرای پروژه متوقف شده بود و با پیگیری های صورت گرفته وبهره گیری از طرف بزرگان، ریش سفیدان منطقه وحمایت نهاد های محلی، نهایتا رضایتمندی افراد برای احداث فیدر جلب شد و عملیات احیای این فیدر جدید پس از ۱۲سال توقف به بهره برداری رسید.

شهرستان دیواندره دارای ۳۳ هزار و ۲۰۰ مشترک در بخش های ۵ گانه خانگی، تجاری، صنعتی، کشاورزی و عمومی دارند که ۶۸۱ انشعاب معادل ۱/۲ درصد آن را بخش کشاورزی به خود اختصاص می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha