دعوت از روابط عمومی های ادارات استان فارس برای پیوستن به پویش ملی سلامت

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست روابط عمومی های ادارات استان فارس، برای مشارکت تمامی سازمان ها در پویش ملی سلامت، دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، مهندس «ابوذر پاریزی» در این نشست که صبح امروز بیست و یکم آذر برگزار شد، با اشاره به اجرای این پویش پویش ملی تا بیستم دی در سراسر کشور، تقویت مشارکت در این برنامه را گامی موثر در ارتقای سلامت عمومی جامعه خواند.

او با بیان اینکه این پویش با تمرکز بر شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا در حال انجام است، چالش مهم در این زمینه را روند خاموش ابتلا به این دو بیماری عنوان کرد و گفت: در همین راستا، سنجش منظم میزان فشارخون و قندخون، از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در پویش ملی سلامت، این مهم مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: با توجه آغاز این پویش ملی از بیستم آبان، تا کنون ۶۳۵ هزار نفر در استان فارس غربالگری شده اند که آمارها نشان می دهد، در این جمعیت، ۱۴ هزار و ۱۹۶ بیمار جدید مبتلا به فشارخون بالا و پنج هزار و ۳۳۶ بیمار جدید مبتلا به دیابت، شناسایی شده است که تا کنون از بیماری خود آگاهی نداشتند.

مهندس پاریزی با اشاره به سهم بالای بیماری فشارخون بالا به عنوان شایع ترین عامل خطر ابتلا به سکته های مغزی و قلبی، بیماری های مزمن کلیوی و تهدید جدی سلامت افراد جامعه، شناسایی به موقع بیماران را مهم ترین مداخله سلامت محور، برای پیشگیری از اینگونه پیامدها عنوان کرد.

او از مدیران روابط عمومی سازمان های استان فارس دعوت کرد با پیوستن مدیران و کارکنان به این پویش ملی، در ارتقای سلامت مجموعه خود و جامعه، سهیم شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha