کشف یک انبار داروی غیر مجاز در فسا

بیش از هزار و ۴۰ نوع داروی غیرمجاز و تاریخ گذشته در انبار شهرستان فسا کشف شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس،دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فسا درجمع خبرنگاران گفت: بازرسان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و فسا با همکاری نیروی انتظامی در بازرسی سرزده و نامحسوس، یک انبار غیرمجاز داروی قاچاق و تاریخ گذشته کشف کردند.

هوشمندی افزود: در بازرسی از این انبار بیش از ۹۲۶ هزار قلم داروی تاریخ مصرف گذشته به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کشف شد.

وی بیان کرد: همچنین در این انبار علاوه بر کشف داروی تاریخ گذشته، تعداد زیادی داروی مخدر، غیر مجاز و مجهول هم دیده شد.

هوشمندی گفت: در بازرسی از چند داروخانه و واحدهای صنفی کالای پزشکی و عطاری داروی های ترکیبی غیر مجاز، فراورده‌های دست ساز، داروهای مخدر و مکمل‌های غذایی و ورزشی غیر مجاز و قاچاق کشف و سه واحد فروش کالای پزشکی و عطاری هم تعطیل شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی فسا افزود: از ابتدای امسال بیش از ۲۸۵ مورد بازرسی از داروخانه‌ها، کالاهای پزشکی، نمونه برداری از کارخانجات خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی انجام شده است که از این تعداد ۱۸ واحد متخلف با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی و ۸ داروخانه و کالای پزشکی و عطاری نیز پلمپ شدند.

خانی بیان کرد: در بازرسی‌ها اقلام کشف شده به معاونت غذا و دارو تحویل و متخلفان به مراجع قضایی تحویل داده می‌شوند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی فسا از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فروش داروهای چاقی و لاغری غیرمجاز، داروهای مخدر، مکمل‌های ورزشی قاچاق و داروهای سقط جنین در عطاری‌ها و صنوف با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha