ضرورت تعیین تکلیف خودروهای بلاتکلیف کردستان تا پایان سال

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: تا پایان سال جاری نباید هیچگونه خودروی بلاتکلیفی در پارکینگهای استان باقی بماند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، حجت الاسلام و المسلمین حسینی در سومین جلسه شورای مشترک با حضور معاونین در حوزه های مختلف، روسای دادگستری و دادستانهای حوزه های قضایی کردستان، در سالن اجتماعات مجتمع قضایی شهید قدوسی سنندج، ایام فاطمیه و شهادت حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) را به تمامی مسلمین تسلیت گفت و ضمن تقدیر از تلاشهای مدیران و کارکنان دستگاه قضایی استان، اظهار داشت : تا پایان سال جاری باید برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ برای استانها در دادگستری استان بصورت صحیح و کامل اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن تاکید بر پیگیری و اجرای مصوبات بازدید از حوزه های قضایی استان، اظهار داشت : نظارت روسای دادگستری و دادستانهای استان بر اقدامات ضابطین قضایی و همچنین نظارت بر جلب های صادره و قرارهای تامین متناسب توسط قضات بسیار ضروری است و با توجه به تاکیدات ریاست محترم قوه قضاییه در جلب های صادره باید حقوق شهروندی رعایت شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی افزود : با توجه به کمبود شدید قاضی بومی در استان کردستان و در پی سفر ریاست معظم قوه قضاییه به استان در اردیبهشت ماه سال جاری، با جدیت پیگیر اجرایی شدن دستور ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر جذب اختصاصی قضات برای استان هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ مشورت علمی توسط قضات درصدور احکام تاکید کرد و افزود : قضات باید در احکام صادره در پرونده ها به ادله و محتویات پرونده ها با دقت توجه کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان همچنین خطاب به روسای دادگستری و دادستانهای حوزه های قضایی تابعه استان تاکید کرد : تا پایان سال جاری نباید در استان هیچگونه وسیله نقلیه بلاتکلیفی در پارکینگها باقی بماند و تمامی این وسایل نقلیه تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه ورود صلح یاران، ریش سفیدان و معتمدین در اختلافات در سطح جامعه، سبب کاهش مراجعات به دادگستری می شود، افزود : مدیران، قضات و کارکنان دادگستری استان کردستان نیز به صورت جدی باید به دنبال تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری در جامعه باشند.

حجت الاسلام حسینی افزود : با توجه به عدم رفع مشکل آنتن دهی تلفن همراه در جاده جدید سنندج به مریوان علی رغم تذکرات مکرر، برای مدیران مربوطه در این خصوص پرونده قضایی ترک فعل تشکیل می شود.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به بعضی از عوامل اطاله دادرسی، دستورات و تاکیدات لازم را در جهت رفع این مشکلات و برطرف نمودن عوامل اطاله دادرسی در راستای کاهش متوسط زمان رسیدگی به پرونده های قضایی را صادر نمود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha