مفهوم جدیدی از پدافند هوایی را به جهان معرفی کرده‌ایم

فرمانده پدافند هوایی منطقه شرق کشور گفت: در کنار دو روش مرسوم پدافند هوایی در جهان که شامل پدافند زمین پایه و هواپایه با سرنشین است، مفهوم جدیدی از پدافند هوایی با عنوان «هواپایه بدون سرنشین» را به جهان معرفی کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری سلامت از بیرجند، امیر سرتیپ دوم ستاد ارسلان پرویز صبح امروز در آیین الحاق پهپادهای کرار مسلح به موشک "هوا به هوای مجید" پدافند هوایی شرق کشور، اظهار داشت: نیروی پدافند هوایی ارتش با هدف گذاری افزایش و توسعه کاربردهای پهپاد مانند کشف و مراقبت، جمع آوری اطلاعات، شناسایی و تعقیب، رهگیری هواپایه و رزم هوایی نسبت به حفظ و ارتقای آمادگی دفاعی خود در حراست مقتدرانه از آسمان کشور اقدام می‌کند.

وی افزود: طرح «رسول» با ویژگی رهگیری و درگیری علیه پرنده هوایی متخاصم با بهره گیری از پهپاد در دستور کار پدافند هوایی ارتش است.

فرمانده پدافند هوایی منطقه شرق کشور افزود: از همین رو در کنار دو روش مرسوم پدافند هوایی در جهان که شامل پدافند زمین پایه و هواپایه با سرنشین است مفهوم جدیدی از پدافند هوایی با عنوان «هواپایه بدون سرنشین» را به جهان معرفی کرده‌ایم.

پرویز گفت: این دستاورد و ابتکار خلاقانه ضمن نشان دادن عزت، قدرت، اقتدار و صلابت در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه نیروی پدافند هوایی، نوید بخش روحیه خودباوری، اعتماد به نفس، عزت و عزم راسخ ملی برای کشور است.

فرمانده پدافند هوایی منطقه شرق کشور تصریح کرد: نیروهای پدافند هوایی اولین بار در ایران به عنوان پنج کشور اول دارای این فناوری موفق به اجرای سامانه پهپادی شده‌اند.

پرویز ادامه داد: موفقیت تست عملیاتی طرح رسول و دستیابی به پهپاد مسلح با قابلیت رزم هوایی به عنوان دست بلند به طور چشمگیری توان رمزی پدافند هواپایه را ارتقا داده و تاثیر مستقیم بر افزایش قدرت بازدارندگی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha