نجات کل وحشی از چنگ شکارچی متخلف در سروآباد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: یک شکارچی در منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان در شهرستان سروآباد با اسلحه جنگی اقدام به شلیک به کل وحشی کرد که با حضور به موقع محیط بانان این حیوان از شکار نجات یافت.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، اقبال حمیدی با اعلام این خبر اظهار کرد: یک شکارچی در منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان در شهرستان سروآباد با اسلحه جنگی به یک کل جوان وحشی شلیک کرده که منجر به آسیب بسیار سخت به این حیوان شده است.

حمیدی افزود: با شنیدن صدای شلیک، محیط بانان شهرستان سروآباد به سرعت به منطقه اعزام شدند و شکارچی به محض مشاهده محیط بانان متواری شد.
وی یادآور شد: این محیط بانان کل وحشی زخمی را همراه خود از ارتفاعات سخت برای مداوا به شهرستان آوردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اظهار کرد: این کل وحشی زخمی شده برای مداوای بیشتر و بهتر به دامپزشکی استان اعزام شده است.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار است.

همچنین استان دارای پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha