شناسایی بیش از ۲۱ هزار بیمار جدید در استان فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به غربالگری نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر از افراد بالای ۱۸ سال استان از آغاز پویش ملی سلامت تاکنون، از شناسایی بیش از ۲۱ هزار بیمار جدید در این پویش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) ازفارس، دکتر «عباس رضاییان زاده» گفت: تا بیست و دوم آذر سال جاری، سلامت ۶۸۹ هزار و ۹۹۵ نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال استان در پویش ملی سلامت پایش شده است.

او افزود: در گروه افراد غربالگری شده، ۱۵ هزار و ۵۴۱ بیمار جدید مبتلا به فشار خون، ۱۲۸ هزار و ۵۵۶ بیمار جدید مبتلا به پیش فشار خون، ۵ هزار و ۶۹۲ بیمار جدید مبتلا به دیابت و ۳۷ هزار و ۶۲۴ بیمار جدید مبتلا به پیش دیابت شناسایی شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: با توجه به پیش بینی شیوع ۳۵ درصدی فشارخون در جمعیت بالای ۱۸ سال و چهارده و نیم درصدی دیابت در جمعیت بالای ۲۵ سال، امیدواریم با مشارکت حداکثری گروه های هدف و تلاش مضاعف همکاران، درصد قابل توجهی از بیمارانی که از ابتلای خود آگاهی ندارند، در مدت زمان اجرای پویش، شناسایی و وارد چرخه مراقبت و پیگیری شوند.

دکتر رضائیان زاده با تاکید بر اهمیت شناسایی زودهنگام این بیماران در پیشگیری و کنترل عوارض غیر قابل برگشت بیماری های دیابت و فشار خون بالا، از راه اندازی ایستگاه های سلامت در بیمارستان ها و درمانگاه های خصوصی خبر داد و از تمام افراد بالای ۱۸ سال دعوت کرد به منظور ارزیابی سلامت خود از نظر میزان قندخون و فشارخون، به خانه های بهداشت، پایگاه های سلامت، پایگاه پزشک خانواده و مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

او ادامه داد: هم استانی ها می توانند با ورود به سامانه خود اظهاری پویش ملی سلامت، به آدرس http://Health.MCI.ir نیز پرسشنامه خود اظهاری پویش ملی سلامت را تکمیل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha