سی و هفتمین نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

سی و هفتمین نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به میزبانی صدا و سیمای مرکز فارس و با بررسی راهکارهای توسعه تعامل دو مجموعه در تحقق اهداف جوانی جمعیت، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) ازفارس، رییس دانشگاه در این نشست ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه(س) از تلاش و همکاری مسوولان استان به ویژه صدا و سیمای مرکز فارس در آگاهی بخشی و ترویج فرهنگ حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قدردانی کرد و گفت: تاکنون در این قرارگاه، نزدیک به ۳۲۸ مصوبه داشتیم که بیش از۹۰ درصد آن اجرا شده است.

دکتر «سید وحید حسینی» با بیان اینکه رسانه ملی مورد اعتماد ملت است و ما از این دریچه می‌توانیم به تحقق اهداف قرارگاه جوانی جمعیت برسیم، عنوان کرد: صدا و سیمای مرکز فارس در بسیاری از موارد و بحران های مرتبط با حوزه سلامت به ویژه بحران کرونا، بیشترین همکاری را با مجموعه سلامت داشته است.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با مرور توانمندی ها و چالش ها مرتبط با قرارگاه جوانی جمعیت، همکاری دستگاه های اجرایی استان در تقویت روند تحقق اهداف این حوزه را مورد تاکید قرار دارد و یادآور شد: مسوولان صدا و سیما در بسیاری از اقدامات رسانه ای، راهنمای موثری برای مسوولان دانشگاه بوده اند.

سی و هفتمین نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

او با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: مسوولان دانشگاه تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا در این راستا گام بر دارند تا از پیامدهای منفی پیری جمعیت در کشور پیشگیری شود.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با تاکید بر اهمیت رسانه در تحقق اقدامات سلامت محور و به ویژه مقوله جوانی جمعیت، صدا و سیمای مرکز فارس را دارای موثرترین نقش بین مردم و جامعه در آگاهی بخشی و ترویج فرهنگ حمایت از خانواده و جوانی جمعیت عنوان کرد.

دکتر «عباس رضاییان‌زاده» معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با قدردانی از مشارکت کارآمد صدا و سیمای مرکز فارس در اطلاع رسانی بحران کرونا افزود: بسیاری از مسائلی که در زمان کووید ۱۹ در کشور ناشناخته بود، با تلاش صدا و سیمای مرکز فارس و با بهره گیری از اساتید دانشگاه، در سطح جامعه اطلاع رسانی شد.

تقدیر مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس از مجموعه سلامت استان برای تعامل بین دستگاه ‌های اجرایی در حوزه حمایت خانواده و جوانی جمعیت

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس دیگر عضو این نشست بود که همکاری صدا و سیمای مرکز فارس و مجموعه سلامت استان با بهره‌گیری از اساتید مجرب در حوزه خانواده را بسیار موثر خواند و ظرفیت های رسانه ای صدا و سیما در انتشار مطالب مرتبط با حوزه سلامت، خانواده و جوانی جمعیت را گسترده خواند.

سی و هفتمین نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

«زهرا یقطین» تعامل بین دستگاه ‌های اجرایی در حوزه حمایت خانواده و جوانی جمعیت را ابتکار مجموعه علوم پزشکی فارس برشمرد که قابل تقدیر است و از مجموعه سلامت فارس به ویژه دکتر «سید وحید حسینی» رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای برگزاری نشست های مستمر قرارگاه جوانی جمعیت قدردانی کرد.

او ترویج سبک زندگی اسلامی و گفت و گو محوری را از برنامه های موثر در این زمینه دانست و گفت: انعکاس اقدامات مطلوب در حوزه خانواده و جوانی جمعیت در صدا، سیما و فضای مجازی، بسیار ارزشمند بوده است.

دغدغه‌مندی مسوولان استان؛ تلاش و عزم جدی برای رفع گره ذهنی نسل جوان است که مانع فرزندآوری می‌شود

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس نیز در این نشست ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)، عنوان کرد: در حوزه جمعیت و فرزندآوری، رسانه ملی تکلیف شرعی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و تکلیف قانونی طبق شیوه نامه ها و ابلاغیه های سازمانی دارد و باید در حوزه ‌های مختلف صدا، سیما و مجازی، از تمامی ظرفیت ‌ها در راستای تحقق اهداف آگاهی بخشی و ترویج فرهنگ حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استفاده کند.

سی و هفتمین نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

دکتر «احمد پهلوانیان» با بیان این مطلب که گره ذهنی در نسل جوان ما که در سنین و شرایط فرزندآوری هستند، زمینه های اقتصادی و فرهنگی دارد و منجر به پیامدهایی مانند عدم میل به ازدواج شده و این عوامل مانع فرزندآوری می‌شود، تاکید کرد: گره ذهنی نسل جوان در این زمینه مانع فرزندآوری می‌شود و تلاش و عزم جدی مسوولان استان، چاره گشایی در این زمینه است.

او ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صدا و سیمای مرکز فارس در راستای تحقق اهداف قرارگاه جوانی جمعیت، دغدغه‌ مسوولان این مرکز را تحقق اقدامات موثر در این زمینه برشمرد.

سی و هفتمین نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

دکتر «محمدرضا کریمی» معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست پیرامون هرم سنی جمعیت کشور از سال ۱۳۶۵، سناریوی جمعیت ایران در سال ۱۴۲۰، مقایسه نرخ باروری کل، پیش بینی مرکز آمار از آینده جمعیت ایران در شش سناریو، پنجره حمایتی در جمهوری اسلامی ایران، چالش ‌های فرزندآوری و دلایل کاهش جمعیت در ایران سخن گفت.

بررسی موضوعاتی نظیر ماده ۲۸ و ۲۹ قانون جوانی جمعیت، وظایف صدا و سیما در قرارگاه جوانی جمعیت، اهداف محوری رسانه در راستای تحقق وظایف محوله، راهکارهای برنامه ‌سازی، گزارش ۸ ماهه ۱۴۰۲ اقدامات صدا و سیمای مرکز فارس با موضوعات مرتبط با جوانی جمعیت، مطالبه‌گری قانون حمایت از جوانی جمعیت و انتظارات دانشگاه علوم پزشکی شیراز از صدا و سیمای مرکز فارس در اجرای قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از دیگر محورهای این نشست بود که مورد تبادل نظر قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha