امضای تفاهم‌نامه همکاری بنیاد 15 خرداد و مرکز گسترش سینمای مستند

در اولین روز از هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» تفاهمنامه همکاری میان مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و بنیاد 15 خرداد برای تولید آثار با موضوع جمعیت امضا شد.

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا) به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی،  آیین رونمایی از جایزه ملی «ایران جوان» جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» و امضای تفاهم‌نامه همکاری بنیاد ۱۵ خرداد و مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی امروز دوشنبه ۲۷ آذرماه در اولین روز از هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» در سالن شماره پنج پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

در این آیین محمد حمیدی مقدم دبیر جشنواره «سینماحقیقت»، حمیدرضا علیان زادگان مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد و عبدالحسین بدرلو معاون مستند مرکز گسترش حضور داشتند.  در آغاز این مراسم پس از قرائت آیات قرآن کریم و پخش سرود ملی، علیان زادگان و حمیدی‌مقدم روی سن حاضر شدند.

حمیدی‌مقدم در آغاز این مراسم گفت: مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی به‌عنوان سازمان حمایت‌کننده جشنواره فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» از ابتدای سال ۱۴۰۲ یکی از اهداف راهبردی خود را در موضوع جمعیت و بحران آب قرار داد، این موضوعات هم راهگشایی مسیرهای جدید و هم مدیریت بحران است یعنی فقط نمی‌خواهیم وارد بحث بحران شدیم چراکه همه می‌دانیم مسائل جدی‌ در حوزه آب و جمعیت وجود دارد. با هدفی که تعیین کرده بودیم، خوشبختانه متوجه شدیم که می‌توانیم با اهداف بنیادین، بنیاد ۱۵ خرداد همسو باشیم. 

او ادامه داد: جشنواره مهم‌ترین نقطه ایجاد چراغ و روشن کردن مساله‌ای است که فیلمسازان می‌توانند درباره آن فکر و برای آینده تولیداتی داشته باشند؛ با این دیدگاه بود که اهداف جشنواره امسال را مساله جمعیت و آب قراار دادیم و خوشبختانه آثار خوبی هم به دوره هفدهم رسید. باید بگویم که این هدف برای دوره بعدی جشنواره نیز باقی خواهد ماند. باید در حوزه جمعیت برای سال آینده به شدت کار کنیم.

حمیدی‌مقدم تاکید کرد: هدف‌مان تولید کارهای شعاری و گزارشی نیست بلکه سعی داریم آثاری و ریشه‌ای در وجوه مختلف اشتغال، جوان‌گرایی جامعه، موانعی که در حال ازدواج و مشاغل وجود دارد، بخشی از زیرساخت‌های ما در حوزه جمعیت است. امیدواریم بتوانیم با کمک مدیریت بنیاد 15 خرداد تولیدات خوبی ایجاد کنیم. تولید خوب نیار به تولید مشترک دارد، تولید فاخر و تولید مستند عمیق هزینه زیادی نیاز دارد، ما باید با مشارکت بنیادهای مختلف مستندسازان‌مان را به سمت تولیدات فاخر، عمیق و تاثیرگذار رویم.  

دبیر جشنواره «سینماحقیقت» در پایان مطرح کرد: امیدوارم بتوانیم در طول جشنواره میزبان خوبی باشیم؛ در این دوره و آغاز راه هدف‌مان، فیلم‌های درخشانی در این دوره حضور دارند، تولیدات خوبی را در زمینه جمعیت و آب داریم، امیدواریم در ادامه بتوانیم با بنیاد 15 خرداد همکاری بیشتری داشته باشیم. 

در ادامه مراسم عیان‌زادگان ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: در مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام یعنی بنیاد 15 خرداد به موضوع جمعیت و جوانی جمعیت به صورت ویژه پرداخته و در اساسنامه بنیاد به این موضوع اشاره شده است، در همین راستا و براساس تکالیفی که برعهده داریم کارویژه‌هایی را در این حوزه، ذیل پنج زیرساخت تعیین کرده‌ایم؛ زیرساختی جمعیت، اقتصادی جمعیت، عمرانی جمعیت، فرهنگی جمعیت و سلامت جمعیت پنج دسته‌بندی است که در اهداف مل وجود دارد و امروز در حوزه فرهنگی جمعیت تفاهم‌نامه‌ای را با مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی امضا می‌کنیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم از نظر فرهنگی محصولات خوبی را تولید کنیم، قطعا نتایج بهتری را نسبت به دیگر حوزه‌ها شاهد خواهیم بود. انشالله در این دوره از جشنواره، آثار خوبی رسیده باشد تا از طرف بنیاد، جایزه ویژه «ایران جوان» به فیلم برتر با موصضوع جمعیت اهدا خواهد شد. به اصحاب هنر و صاحبان آثار این نوید را می‌دهیم که حمایت ما را خواهند داشت.

در پایان، تفاهم‌نامه همکاری بنیاد ۱۵ خرداد و مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی امضا و آیین رونمایی از پوستر جایزه «ایران جوان» انجام شد.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» از 27 آذرماه شروع شده و تا دوم دی ماه ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha