طرح تکخوانی در همه روستاهای تابعه برق جنوب سنندج اجرا شد

در راستای جلب رضایت مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، همه ی روستاهای تابعه ی امور برق جنوب سنندج «تکخوانی» شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، مدیر امور توزیع برق جنوب سنندج با اعلام این خبر گفت: در حوزه ی امور برق جنوب سنندج حدود ۷۴ روستا از شبکه برق بهره مند هستند که در قالب یک برنامه مدون اکنون همه ی روستاهای امور برق جنوب از حالت بازفروش خارج و تبدیل به تکخوانی شدند.

اسعد خالدی کل انشعاب های تکخوانی شده در سال جاری را ۴۱۰۰ انشعاب اعلام کرد و گفت: با هدف جلب رضایت مشترکین و اجرای عدالت مالی در صورتحساب های صادره و بهره مندی روستاییان از شفافیت مالی صورتحساب ها، در سال جاری نیز ۱۲ روستای تابعه برق جنوب با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال تبدیل به طرح تکخوانی اضافه گردید و برجمع ۶۲ روستای تکخوانی شده ی قبلی، اضافه گردید.

خالدی اهدف دیگر اجرای این طرح را سهولت دریافت صورتحساب مصرفی مشترکین دانست و گفت: با این اقدام مشکلات مربوط به قرائت کنتورهای مادر در روستاهای بازفروش و تطبیق آنها با کنتورهای فرعی منازل و اماکن که در موارد اندکی، زمینه ساز اختلاف میزان مصرفی مشترکین باکارکرد کنتورهای مادر و همچنین ایجاد نارضایتی بین اهالی روستاها را فراهم میکرد برطرف گردید و از طرف دیگر، با این اقدام زمینه شفافیت در مطالبات مشترکین، حذف انشعابات غیر مجاز و ایجاد عدالت اجتماعی در سطح روستا فراهم گردید.

گفتنی است، در سیستم بازفروش، از طریق کنتورهای مادر منصوبه در روستا که توسط نماینده دهیاری یا شورای روستا قرائت میگردید و میزان برق مصرفی هر یک از مشترکین و صورتحساب های پرداختی آنان اعلام می شد، اما در سیستم تکخوانی، هر مشترک اکنون یک کنتور جداگانه دارد و به صورت مجزا نسبت به قرائت کنتور و صدور صورتحساب و متعاقبا ارسال پیامکی آن ها اقدام می شود.

لازم به ذکر است؛ با اجرای این طرح، روستاییان نیز میتوانند بالغ بر ۳۲ خدمات خود را به صورت غیرحضوری و در بستر اپلیکیشن “برق من” دریافت نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha