پیشگیری و مقابله با سرقت مطالبه مردم کردستان است

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: یکی از انتظارات به حق مردم از حاکمیت، پیشگیری و برخورد و مقابله جدی با بزه سرقت است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، بهادر اسدی در جلسه اجرای طرح جامع پیشگیری از سرقت با بیان این مطلب اظهار کرد: تأکیدات ریاست معظم قوه قضائیه و معاون محترم اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و همچنین دستورات رئیس کل دادگستری استان به برخورد جدی و قاطع با جرم سرقت و مرتکبین این جرم و همچنین اتخاد برنامه‌های مدّون و تصمیمات اجرایی و عملی و متقن در پیشگیری از سرقت است.

اسدی افزود: مقوله امنیت از عوامل راهبردی و استراتژیک در تحقق ثبات سیاسی و عدالت اجتماعی است و در این راستا با ارتکاب جرایم ازجمله جرم سرقت و وجود سارقین در سطح جامعه، امنیت و احساس آرامش روانی مردم به خطر افتاده و مخدوش می‌شود که این امر موجبات تضعیف اعتماد عمومی به حاکمیت و تحقق عدالت را به دنبال دارد.

وی مقوله مقابله با سرقت را یک امر فراقوه‌ای دانست و اظهار کرد: مسئولیت دستگاه قضائی در قالب پیشگیری از جرم سرقت در دو مقوله‌ی انجام برخورد قاطع قضائی و انجام تحقیقات جامع و کامل و صدور قرار متناسب در دادسرا (با لحاظ قواعد تعدد و تکرار جرم) و صدور حکم مناسب در دادگاه و خودداری از اعطای تسهیلات رفاهی و قانونی به سارقین حرفه‌ای و سابقه‌دار و دوم نظارت جدی بر انجام وظایف قانونی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی و عمومی در حوزه پیشگیری از سرقت است.

اسدی بر اهتمام جدی و تعامل و هم‌افزایی کلیه دستگاه‌های اجرایی استان به منظور اجرای مصوبات این جلسات و برنامه‌های ابلاغی براساس تقسیم کار استانی پیشگیری از سرقت و انعکاس اقدامات انجام شده به این معاونت تأکید کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه اکثر سرقت‌ها توسط معتادان متجاهر و به صورت خرد انجام می‌پذیرد، تصریح کرد: تشکیل قرارگاه استانی پیشگیری از سرقت، گام مهم و راهبردی در کاهش این جرم در استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha