آغاز رسمی عملیات احیای خلیج گرگان

با حضور رئیس جمهور عملیات اجرایی احیای خلیج گرگان در جزیره آشوراده بصورت رسمی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از ترکمن؛ دکتر سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز پنجشنبه در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان گلستان سفر کرده است، در اولین بخش از برنامه‌های این سفر با حضور در منطقه بندر ترکمن، خلیج احیا شده گرگان را به صورت رسمی به بهره‌برداری رساند.

اسفند ماه ۱۴۰۰ دکتر رئیسی در سفر استانی اول دولت مردمی راهی خلیج گرگان و جزیره آشوراده شد و پس از استماع نظر کارشناسان، دستور صریح و شفاف آغاز عملیات لایروبی و نجات بخشی خلیج گرگان را صادر کرد.

چند روز بعد سازمان بنادر و دریانوردی با آغاز عملیات هیدروگرافی و به روزرسانی نقشه‌های میدانی، مقدمات اجرای یکی از بزرگترین پروژه‌های زیست محیطی کشور را محقق کرد.

در ادامه با ترک تشریفات اداری و با ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا عملیات رسوب‌برداری از کانال آشوراده آغاز شد تا حیات به خلیج گرگان برگردد.

طی ماه‌ها تلاش و پیگیری مستمر دولت و مشارکت قرارگاه خاتم الانبیاء لایروبی کانال‌های ارتباطی به ویژه کانال آشوراده انجام و خلیج گرگان احیا شد.

کانال آشوراده به طول ۹ کیلومتر جزئی از مهم‌ترین مسیر انتقال آب دریای خزر به خلیج گرگان است که با حضور رئیس جمهور به طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

با بازگشایی کانال آشوراده و ورود آب دریا به خلیج گرگان، موانع مسیر منتهی به اسکله‌های تجاری و تفریحی مرتفع شد و شناورهای سبک می‌توانند به راحتی از اسکله‌ها در مسیر جزیره آشوراده تردد داشته باشند.

جلوگیری از ایجاد گرد و غبار و ایجاد کانون ریزگرد ناشی از خشک شدن خلیج گرگان، ارتقای کیفیت و کاهش شوری آب خلیج گرگان، حفظ تمام ارگانیسم‌های زیستمند موجود در آن و احیای حوضچه بندر ترکمن و نصب و راه‌اندازی اسکله شناور جهت رونق گردشگری از دیگر مزایا و فواید احیای خلیج گرگان برای مردم منطقه و استان گلستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha