طرح گردشگری آشوراده با دستور رئیس جمهور آغاز شد

در ادامه برنامه های سفر استانی رئیس جمهور به استان اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از ترکمن؛دکتر سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان گلستان، ضمن بازدید از پروژه‌های توسعه روستایی دولت در استان، دستور آغاز اجرای طرح گردشگری آشوراده را به عنوان تنها جزیره ایرانی دریای خزر صادر کرد.

اجرای طرح ملی گردشگری و طبیعت‌گردی در تنها جزیره ایرانی دریای خزر یکی از مطالبه‌های مهم مردم و مسئولان گلستان در دهه‌های اخیر بوده و اجرای آن سال ۹۳ در سفر استانی هیات دولت به تصویب رسیده بود.

با وجود آغاز اجرای طرح گردشگری آشوراده در سال ۹۷ کش و قوس میان حامیان محیط زیست و مدیران اجرایی استان سبب شد تا مساحت اجرای این طرح از ۳۸۰ هکتار به ۳۸ هکتار و در نهایت به ۲۲ هکتار و در مجاورت بافت مسکونی و متروکه فعلی آشوراده و با هدف وارد نشدن آسیب به این زیستگاه منحصر به فرد، محدود شود.

اجرای این طرح که با موانع و مشکلات متعددی روبرو بود با اهتمام دولت سیزدهم در مسیر اجرا قرار گرفت و امروز رئیس جمهور دستور آغاز رسمی عملیات اجرایی آن را صادر کرد.

در اجرای طرح ملی گردشگری و طبیعت‌گردی جزیره آشوراده، ریز پروژه‌هایی از جمله ساخت اسکله، مسیر دسترسی، آلاچیق، رستوران و دیگر زیرساخت‌های موردنیاز برای حضور گردشگران در جزیره تعریف شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha