فعالیت های آبخیزداری مردمی‌سازی می‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در گرگان از مردمی‌سازی طرح های آبخیزداری این سازمان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از گرگان؛ عباسعلی نوبخت معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور همزمان با حضور ریاست محترم جمهور درسفر به گلستان گفت: از ۱۲۵ میلیون هکتار منابع غنی در کشور ۹۰ میلیون هکتار آن فاقد طرح آبخیزداری است.

وی با بیان اینکه مشکلات منابع طبیعی تنها در مباحث جنگل خلاصه نمی‌شود، تصریح کرد: این مباحث عمدتاً شامل جنگل‌ها، مراتع و بیابان‌ها هستند که برنامه جهادی برای احیای سرزمین، جنگل و مراتع در کشور تدوین شده و آماده اجرا است.

نوبخت از تدوین نظام‌نامه مردمی‌‎سازی فعالیت‌های آبخیزداری در کشور خبر داد و بیان کرد: در کشور نقاط بحرانی پیرامون ریزگردها وجود دارد که کانون‌های کنترل و فرسایش بادی در سال‌جاری مطالعه و طرح‌های احیای آن آماده شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه طرح جهادی مقابله با کانون‌های ریزگرد برای سه میلیون هکتار تدوین شده است، یادآور شد: برای مقابله پدیده علمینو نیز برنامه‌هایی در دست اقدام داریم که برنامه راهبردی از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ در این زمینه انجام شده است.

وی اظهار کرد: دانشجویان و مدیران حوزه‌های کشاورزی و منابع طبیعی باید در این راستا آستین همت بالا بزنند تا بتوانیم کشور را از بحران منابع طبیعی و زیست محیطی نجات دهیم.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بیان داشت: ۱۲۵ میلیون هکتار منابع طبیعی در کشور وجود دارد که ۳۰ میلیون هکتار در قلمرو فرسایش بادی واقع شده که باید بتوانیم در برنامه‌های هفتم و هشتم توسعه کشور طرح‌های لازم را برای ۹۰ میلیون هکتار فاقد طرح آبخیزداری طراحی و ساماندهی کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha