جایزه جلال روی جدی گرفته شدن نویسندگان تاثیرگذار است

نیما اکبرخانی گفت: منتخب شدن در جایزه ادبی جلال باعث می‌شود نویسنده در میان منتقدان و مخاطبان جدی‌تر گرفته شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا)،نیما اکبرخانی نویسنده کتاب «عزرائیل» که در بخش داستان بلند و رمان پانزدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد شایسته تقدیر شد، به روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: جایزه ادبی جلال آل‌احمد معتبرترین جایزه ادبی کشور است که توسط نهاد دولت برگزار می‌شود و به همین دلیل برای نویسنده و مخاطبانش یک تاییدیه ادبی محسوب می‌شود. وقتی اثری در این جایزه منتخب می‌شود مخاطب با خیال راحت به سراغ کتاب برود و آن را مطالعه کند.

وی افزود: بعد از اینکه کتاب «عزرائیل» من در این جایزه شایسته تقدیر شد طراحی جلد آن را تغییر دادیم. اعتباری که کتاب در جایزه جلال کسب کرده بود باعث شد تا مخاطب با خیال راحت به سراغ کتاب برود. به همین دلیل کتاب من افزایش فروش خوبی را تجربه کرد.  

به گفته اکبرخانی، منتخب شدن در جایزه ادبی جلال باعث می‌شود نویسنده میان منتقدان و مخاطبان جدی‌تر گرفته شود.

این نویسنده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مهمترین کار جایزه جلال آل احمد این است که با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای آثار منتخب را به جامعه معرفی کند، گفت: جایزه جلال آل‌احمد اگر چه اکنون نیز مسیرش را پیدا کرده و توانسته روی اعتبار آثار برندگان تاثیر بگذارد، با این وجود اگر برندگان این جایزه را با جایزه‌های جهانی مقایسه کنیم، خواهیم دید که حتی در بازار کتاب ایران هم فروش آثار ترجمه‌ای صاحب جوایز جهانی بیشتر از جایزه جلال آل‌احمد است. پس لازم است که از ظرفیت‌های رسانه‌ای این جایزه بیشتر بهره بگیریم.

وی تاکید کرد: اگر اعتبار برند جایزه ادبی جلال آل احمد افزایش یابد به دنبال آن سود ناشر، نویسنده و مخاطب هم بیشتر می‌شود. هر چه اعتبار جایزه بالاتر برود تاثیرش روی فروش آثار بیشتر خود را نشان خواهد داد.

نیما اکبرخانی در پایان گفت: جایزه جلال آل احمد برای مخاطبان خاص شناخته شده است، اما لازم است تا برند آن برای مخاطبان عام نیز تببین شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha