از مشاوران دهه هشتادی در ساترا استفاده شود

بختیاری با تاکید بر ضرورت به کارگیری تعدادی از جوانان دهه هشتادی به عنوان مشاور در ساترا گفت: حضور جوانان به عنوان مشاور در ساترا باعث آگاهی از نوع سلیقه این قشر می‌شود و نتایج نزدیک شدن به سلیقه قشر جوان بسیار موثر خواهد بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا)؛ سامان مرادحسینی، عضو مجمع «رصتا» و سخنگوی مجمع «رصتا» با حضور در برنامه «گفتگوی فرهنگی»‌ در مورد بررسی نقش حمایتی ساترا در تنظیم گری شبکه نمایش خانگی بیان داشت: شکل گیری مجمع رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران و صنفی شدن آن در اولین نمایشگاه ملی «رصتا» اتفاق خوبی بود که باعث شده همه سکوهای دارای مجوز از ساترا در شوراهای ساترا تصمیم گیر باشند و مشکلات خود را پیگیری و رفع کنند.

وی افزود: مجمع «رصتا» و مخصوصا شورای راهبری برای تسهیل گری ایجاد شده‌اند و به منظور حمایت همواره سعی داشته‌اند به دغدغه سکوها و پلتفرم‌ها توجه کنند.

مرادحسینی تصریح کرد: نقش تنظیم گری در رسانه‌های صوت و تصویر در دنیا بسیار مهم است و در ایران هم در چند سال گذشته این مسئولیت به عهده سازمان ساترا واگذار شده و تشکیل مجمع «رصتا» در اولین نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر ساترا برنامه ریزی شد و در انتخابات این مجمع نیز در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد.

وی اذعان داشت: مجمع رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران با ۸ نماینده اصلی خود و متشکل از سکوها کار خود را آغاز کرد و ساز و کار و آیین نامه‌های مربوطه را تدوین نموده و اکنون این مجمع ۱۶ نماینده در شوراهای تصمیم گیر ساترا اعم از شورای انتشار، نمایشگاه، حل مشکلات و.. دارد.

سخنگوی مجمع «رصتا» ادامه داد: اقدامات مجمع «رصتا» کار صنفی است و این مجمع از تشکلات ساترا به وجود آمده و در جلسات ساترا معمولا مباحث و مخالفت‌های خود را اعلام و از منافع سکوها و بخش خصوصی حمایت می‌کند.

*** از مشاوران دهه هشتادی در ساترا استفاده شود

غلامرضا بختیاری، تهیه کننده سازمان صدا و سیما و مدیر پلتفرم گردشگری نیز در این برنامه با تاکید بر ضرورت به کارگیری تعدادی از جوانان دهه هشتادی به عنوان مشاور در ساترا گفت: حضور جوانان به عنوان مشاور در ساترا باعث آگاهی از نوع سلیقه این قشر می‌شود و نتایج نزدیک شدن به سلیقه قشر جوان بسیار موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات موثری که ساترا در تنظیم گری و حمایت می‌تواند انجام دهد سنجش و بررسی میزان بیننده سریال‌های موفق است.

بختیاری با گلایه از نبود نظارت بر عملکرد ساترا بیان داشت: متاسفانه ساترا در مورد پلتفرم (tv safar) تلویزیون گردشگری که پس از ۷ سال زیر ساخت‌های آن فراهم و اکنون ۸۰۰ برنامه تولیدی با ۴ میلیون مخاطب را دارد و در صنعت گردشگری کاملا شناخته شده می‌باشد و مجوز دارد برای صدور مجوز و تبدیل شدن به شرکت خلاق ایراداتی اعلام کرده است.

این تهیه کننده صدا و سیما در ادامه در مورد برگزاری دومین نمایشگاه «رصتا» نیز بیان داشت: یکی از اقداماتی که نمایشگاه «رصتا» را کارآمد می‌کند حضور بانکهای عامل در نمایشگاه و تسهیل ارتباط سکوها و پلتفرم‌ها با بانک‌ها است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha