جمع آوری شیر خام و لبنیات فاقد مجوز بهداشتی در فراشبند

مسوول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند از کشف و معدوم سازی ١٢ لیتر شیر خام و لبنیات سنتی فاقد مجوز بهداشتی از یک مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، مهندس «زهرا کریم پور» با اشاره به مشاهده عرضه و توزیع لبنیات سنتی بدون ضوابط علمی و بهداشتی در شهرستان فراشبند، گفت: توزیع شیر و فرآورده ‌های آن به صورت سنتی از طریق واحدهای عرضه مواد غذایی با استفاده از وسایل و روش‌ های قدیمی نه تنها موجب تولید محصولاتی با ارزش غذایی پایین و نامطلوب می شود، بلکه سبب شیوع انواع بیماری ‌های مشترک انسان و دام در جامعه می‌شود.

او با بیان اینکه شیر باید با یک استاندارد علمی از طریق پاستوریزاسیون، میکروب‌زدایی شود، افزود: برخی واحدهای لبنیات سنتی شیر را مستقیم از دامداری خریداری می‌ کنند و بدون رعایت اصول پاستوریزاسیون، اقدام به توزیع شیر و فرآورده های تولیدی آن مانند ماست و لبنیات می کنند که در صورت مشاهده لبنیات سنتی فاقد مجوز بهداشتی در هر یک از مراکز عرضه موادغذایی در سطح شهرستان، بازرسان بهداشت محیط بدون درنگ اقدام به جمع آوری و معدوم سازی آن می کنند.

او از شهروندان خواست تا از شیر و لبنیات سنتی و فله ‌ای فاقد مجوز بهداشتی استفاده نکنند و در صورت مشاهده چنین مواردی در سطح تولید و عرضه، مراتب را به سامانه ١٩٠ گزارش دهند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha