کد خبر: 210177
۶ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۵۶

تعیین ساعات خاموشی

دستورالعمل‌های مدیریت مصرف گاز برای منازل و ادارات
تعیین ساعات خاموشی

رئیس ایمنی و پدافند غیرعامل شرکت گاز استان تهران از صدور دستورالعمل‌های مربوط به مدیریت مصرف گاز برای ادارات خبر داد و گفت: مراکز تجاری بزرگ از ساعت ۱۹ به بعد باید سیستم موتورخانه‌ها را خاموش کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)،مهندس ژرفی رئیس ایمنی و پدافند غیرعامل شرکت گاز استان تهران درباره مدیریت مصرف انرژی اظهار کرد: رعایت مبحث۱۹ مقررات ملی ساختمان درخصوص صرفه جویی انرژی در ساختمان‌های جدید الاحداث، الزامی و اجباری است و برای ساختمان‌هایی هم که قبلاً ساخته شدند دستورالعمل‌هایی داریم تا مشترکین الگوها و اصولی را رعایت کنند.

وی سرویس سالیانه موتورخانه‌ها، عایق بندی لوله‌های آب گرم و به طور کلی هوشمندسازی سیستم گرمایشی منازل و اماکن را از جمله این دستورالعمل‌ها عنوان کرد و افزود: مسدود کردن دریچه کولر در منازلی که بخاری در آن نصب شده الزامی است اما درصورت استفاده از سیستم گرمایشی شوفاژ و پکیج و رادیو باید درزها گرفته و از پرده‌های ضخیم استفاده شود.

رئیس ایمنی و پدافند غیرعامل شرکت گاز استان تهران در مصاحبه با رادیو گفت وگو تأکید کرد: شهروندان در زمان خروج از منزل باید سیستم گرمایشی را خاموش کرده و یا درجه آن را در حدأقل ممکن قرار دهند.

ژرفی با اشاره به اینکه شهروندان نسبت به رعایت دمای رفاه در منزل بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد اهتمام بورزند گفت: استفاده از لباس‌های گرم در منزل نیز می‌تواند در مصرف بهینه گاز موثر باشد.

وی در برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت وگو از صدور دستورالعمل‌های مربوط به مدیریت مصرف گاز برای ادارات خبرداد و اظهار کرد: مراکز تجاری بزرگ از ساعت ۱۹ به بعد باید سیستم موتورخانه‌ها را خاموش کنند و سیستم‌های گرمایشی ادارات نیز در ایام تعطیل و بعد از ساعات اداری باید خاموش باشد.

رئیس ایمنی و پدافند غیرعامل شرکت گاز استان تهران یادآور شد: شرکت‌های بزرگ و مجتمع‌های تجاری باید سیستم گرمایشی بخش نگهبانی و سرایداری را از سیستم مرکزی مجزا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha