آغاز فصل نوینی از همکاری‌های فرهنگی و هنری ایران با آلماتی

همکاری‌های فرهنگی و هنری ایران با اداره فرهنگ شهرداری آلماتی در قالب تنظیم برنامه مشترک و تفاهمنامه برای سال 2024 میلادی توسعه می‌یابد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا)، حسین آقازاده، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلماتی قزاقستان با گانی مایلیباف، رئیس اداره فرهنگ شهرداری قزاقستان در ساختمان اصلی شهرداری آلماتی دیدار و گفت‌وگو کرد.

آقازاده در سخنانی، ضمن تشریح فعالیت‌های وابستگی فرهنگی ایران در آلماتی گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرداری آلماتی قابل توجه است و گروه‌های هنری و فرهنگی ایران علاقه‌مند هستند در جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی آلماتی مشارکت کنند.

وابسته فرهنگی کشورمان افزود: گروه‌های هنری شهر آلماتی می‌توانند در برنامه‌های بین‌المللی ایران حضور یابند.

وی نکاتی در خصوص مؤسسه فرهنگی اکو و منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد تهران برای همکاری دوجانبه ارایه کرد.

آغاز فصل نوینی از همکاری‌های فرهنگی و هنری ایران با آلماتی

رئیس اداره فرهنگ شهرداری آلماتی از این دیدار و پیشگامی وابسته فرهنگی برای برقراری همکاری‌‎های فرهنگی و هنری دوجانبه ابراز خرسندی و قدردانی کرد و گفت: در دوره‌های تاریخی اشتراکات فرهنگی زیادی بین ایران و قزاقستان وجود داشته و هم اکنون نیز اشتراکات فرهنگی، سنتی و دینی بین دو ملت وجود دارد و با ایجاد شناخت می‌توان به همکاری‌های مستمر و موثر رسید.

وی ابراز کرد: برای آغاز همکاری‌ها، حوزه اکو مناسب است و تنظیم برنامه مشترک و تفاهمنامه برای سال 2024 میلادی ضروری است.

شایان ذکر است، شهر آلماتی پرجمعیت ترین کلان شهر قزاقستان است و مدیریت شهری آن مستقل است و شهردار آلماتی از سوی رییس جمهور منصوب می‌شود. شهرداری آلماتی برنامه‌ها و جشنواره‌های متعددی را به طور منظم در طول سال برگزار می‌کند و اداره فرهنگ شهرداری آلماتی 8 موزه تحت مدیریت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha