تکمیل انتشار ۸۰ جلد روزشمار انقلاب اسلامی طی دو سال آینده

مسئول مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و رئیس ستاد ۹ دی، نهم دی ماه در استودیوی سلام تهران حضور پیدا کرد تا با مجری برنامه گفت‌وگو کند. وی در این برنامه از مجموعه ۴ جلدی روزشمار فتنه سخن گفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا)،علی محمد نائینی، مسئول مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و رئیس ستاد ۹ دی ماه در خصوص مجموعه ۴ جلدی روزشمار فتنه گفت: باید بابت این نعمت بزرگ خلق حماسه تاریخی ۹ دی در سال ۸۸ شکرگذار باشیم؛ دلیل مناسبت‌ها برای پاسداشت اتفاقات بزرگ هستند. به تعبیر مقام معظم رهبری، خداوند به ما کمک کرد و این اتفاق رقم خورد. مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس یک تجربه منحصر به فرد در تالیف روزشمارهای تاریخی دارد؛ روزشمارهای انقلاب اسلامی در ۸۰ جلد تالیف کرده که طی دو سال آینده تمامی ۸۰ جلد آن منتشر خواهد شد. تاکنون حدود ۶۰ جلد از این کتاب‌ها منتشر شده‌اند.
وی ادامه داد: با استفاده از این تجربه ما روزشمارهای بعد از جنگ را نیز شروع کردیم که سال ۸۸ یکی از مقاطع آن بود؛ روزشمارها بر اساس اسناد دسته اول و محققانه است. محققان حدود ۵ سال در رابطه با سال ۸۸ تحقیق کردند و تمامی اسناد را مشاهده کردند. آن‌ها بدون نگاه به اسناد خاص و داشتن حساسیت این روایت تاریخی و مستند را آماده کرده‌ند. این مجموعه ۴ جلدی ۵ هزار صفحه دارد و جلد اول آن از اول فروردین سال ۸۸ تا ۲۳ خرداد ادامه دارد. جلدهای بعدی به ترتیب مربوط به فصول دیگر سال هستند. این جلدها کاملا محققانه آماده‌سازی شده‌اند و امیدواریم فعالان حوزه هنر و ادبیات از این منابع مستند تاریخی استفاده کنند.
او درباره مراسم رونمایی از مجموعه ۴ جلدی روزشمار فتنه توضیح داد: مراسم رونمایی همزمان با کنفرانس خبری من با رسانه‌ها در روز چهارشنبه ششم دی ماه صورت گرفت و در آنجا از این اثر رونمایی شد.

تکمیل انتشار ۸۰ جلد روزشمار انقلاب اسلامی طی دو سال آینده


نائینی درباره برنامه‌های ستاد بزرگداشت ۹ دی گفت: اتفاق سال ۸۸ بسیار خطرناک و پیچیده بود و دشمن از سال ۷۷ این پیام را گرفت که می‌تواند داخل کشور را به هم بریزد. این فرصت برای فتنه‌سازی در دست کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی قرار گرفت؛ آن‌ها طبق تجربیات قبلی خود در کشورهای دیگر با برنامه‌ریزی در اتاق‌های فکرشان خواستند تا به پایان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برسند. متاسفانه برخی از مردم ابتدا به دام فتنه افتادند اما زمانی که دشمن خواست با هویت دینی در عاشورا درگیر شود مردم مقابله کردند.
وی ادامه داد: عاشورا ششم دی ماه بود و در هفت الی هشت دی ماه مردم در یازده استان برخاستند و به صحنه آمدند. حضور گیلانی‌ها در هشتم دی نیز جلوه بیشتری داشت به طوری که سال بعد از آن نیز به عنوان پیشتازان مقابله با فتنه با حضرت آقا ملاقات داشتند. این فضا کمک کرد تا فتنه نابود شود.
او گفت: ما از یک ماه پیش برنامه‌هایی را شروع کردیم و ستاد بزرگداشت ۹ دی را فعال کردیم؛ ما به مدت یک هفته هم زمان با هفته ولایت و هفته زن برنامه‌های بصیرت‌افزا را اجرا خواهیم کرد. دیروز ما در تبریز و اهواز تجمع مردم را داشته‌ایم و امروز نیز در میدان امام حسین (ع) تهران و سراسر کشور این تجمع صورت خواهد گرفت.
وی درباره تمایز ۹ دی ماه گفت: حماسه‌ای که شکل گرفت و راهپیمایی‌های انجام شده به نوعی بود که با تمامی راهپیمایی‌ها تفاوت داشت و به تعبیر مقام معظم رهبری، رسانه‌های غربی نیز به این موضوع اعتراف کردند. غربی‌ها که معمولا راهپیمایی‌های میلیونی را کوچک می‌شمردند، راهپیمایی ۹ دی را همانند انقلاب ۵۷ دانستند.
سلام تهران برنامه‌ای صبحگاهی به تهیه کنندگی ساسان گلستانه است که هر روز صبح ساعت ۶:۳۰ از شبکه تهران پخش می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر، مشاهده ویدیوهای برگزیده برنامه و استفاده از تصاویر استیج و پشت صحنه به شبکه‌های اجتماعی به آدرس @salamtehrantv5 مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha