لزوم نگارش آرای قضایی با زبان ساده توسط قضات کردستان

رییس کل دادگستری استان کردستان بر لزوم نگارش آرای قضایی با زبان ساده و عامه فهم توسط قضات تاکید کرد و بیان داشت : ارتقای معلومات قضایی قضات با تکیه بر مطالعه و آموزش، توجه به ادله و مستندات موجود در پرونده ها در کنار مشورت با همکاران قضایی قبل از صدور احکام، موجبات اتقان آرای قضایی را بدنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، حجت الاسلام والمسلمین حسینی در نشست با قضات دادگاه بدوی و دادسرای مرکز استان کردستان، با موضوع چالش ها و راهکارهای ارتقای کمی و کیفی دادرسی های قضایی با محوریت برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲، ضمن تاکید بر لزوم نظارت جدی قضات استان بر عملکرد ضابطین خاص و عام اظهار داشت : رسیدگی توام با سرعت و دقت به پرونده های قضایی توسط قضات سبب رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی می شود.

حجت الاسلام حسینی ضمن تبریک فرارسیدن یوم الله ۹ دی، روز حماسه و بصیرت، بیان داشت : روز نهم دی، روزی است که مردم با بصیرت ایران اسلامی نشان دادند دشمنان خود و انقلاب را به خوبی می شناسند و هرگز فریب حیله ها و نیرنگ های آنان را نمی خورند.

وی اظهار داشت : نظارت قضات دادسرا بر ضابطین عام و خاص ضروری است و همچنین با عنایت به تاکیدات ریاست محترم قوه قضاییه، باید تمامی قضات بر نحوه عملکرد مامورین انتظامی در خصوص دستورات جلب و بازرسی به منزل و مخفیگاه متهمین بسیار دقت کنند و از تضییع حقوق متهمین جلوگیری کنند.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد : قضات باید قرارهای تامین متناسب با اتهام انتسابی صادر کنند و در این راستا محاکم نیز با حساسیت ویژه ای آرای قضایی صادر نمایند تا عدالت به درستی اجرا شود.

رییس کل دادگستری استان کردستان خطاب به قضات دادسرا و محاکم سنندج بر لزوم رعایت سرعت و دقت بصورت توامان در رسیدگی به پرونده های قضایی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت :پیگیری معطل ماندن پرونده ها در مرجع انتظامی، ارجاع پرونده ها به کارشناسان و پاسخ استعلامات از مراجع مربوطه و نیابت های قضایی مورد تاکید جدی دستگاه قضایی استان است و قضات باید با رعایت این موارد از اطاله دادرسی جلوگیری کنند.

عالی ترین مقام قضایی استان کردستان تاکید کرد : استفاده موثر قضات از مجازاتهای جایگزین حبس با محوریت خدمات عمومی و آسیب های اجتماعی، سبب کاهش این گونه آسیبها در جامعه می شود و همچنین قضات باید در موارد استحقاق از ارفاقات قانونی در جهت کاهش جمعیت کیفری زندانها استفاده کنند.

حجت الاسلام حسینی همچنین بر لزوم توجه به حقوق عامه و دقت و دغدغه مندی قضات در رسیدگی به پرونده های اراضی ملی و منابع طبیعی استان تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha