فعالیت ۱۶ باب کتابخانه عمومی روستایی در استان کردستان

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به فعالیت ۱۶ باب کتابخانه عمومی روستایی در استان کردستان از پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه ساخت کتابخانه روستای سراب قامیش سنندج خبرداد و گفت: تلاش می‌کنیم این پروژه در آینده ای نزدیک به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، معصومه حسنی خونسار در بازدید از پروژه ساخت کتابخانه عمومی روستای سراب قامیش سنندج، عنوان کرد: کلنگ احداث کتابخانه عمومی روستای سراب قامیش از سال ۱۳۹۰ زده شده و مجری اجرای طرح اداره کل راه و شهرسازی است.

وی بیان کرد: این پروژه دارای ۸۴۰ متر مساحت و ۳۲۰ متر زیربنا است که با تکیمل و تجهیز آن، بخشی از نیازهای فرهنگی روستای سراب قامیش به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی مرتفع می شود.
حسنی خونسار با اشاره به فعالیت ۱۶ باب کتابخانه عمومی روستایی در استان کردستان، تصریح کرد: از این تعداد بیشترین تعداد در شهرستان های سنندج و کامیاران قراردارد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان با بیان اینکه کردستان یک استان فرهنگی بوده و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) نیز در سفر تاریخی خود بر فرهنگی بودن این استان تاکید داشتند، عنوان کرد: از این رو توسعه شاخص‌های کتابخوانی به عنوان بخش مهمی از فرهنگ باید مورد توجه جدی متولیان امر باشد.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان توسعه کتابخانه های عمومی را نیازمند حمایت مسئولان دانست و افزود: کتابخانه‌های عمومی از مهمترین ارکان توسعه فرهنگی در کشور هستند که باید بیش از پیش مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

وی با اشاره به فعالیت ۵۴ باب کتابخانه عمومی نهادی در استان کردستان، یادآوری کرد: هم اکنون بالغ بر ۹۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است و علاقمندان می‌توانند با حضور در این مراکز فرهنگی از آن‌ها بهره‌مند شوند.

حسنی خونسار زیربنای کتابخانه های عمومی کردستان را ۲۴ هزار و ۳۰۰ متر مربع ذکر و اضافه کرد: هم اکنون نزدیک به ۵۲ هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha