گرامیداشت ایام تکریم بانوان با اجرای بیش از ۲ هزار برنامه

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان از اجرای بیش از ۲ هزار ویژه برنامه ایام گرامیداشت تکریم روز زن در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ صبح امروز آزاده رجبی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در جمع خبرنگاران گفت: تهیه اطلس جامعه زنان استان چند سالی است در دست تهیه قرار گرفته بود و هم اکنون به پایان رسید و در مراسم هفته گرامیداشت مقام زن رونمایی خواهد شد.

وی افزود: مشکلات آماری در حوزه زنان بسیار بالاست به همین منظور این اطلس به بررسی مشکلات و چالش‌ها و فرصت‌ها و همچنین ظرفیت‌های حوزه زنان استان پرداخته است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استان به پرداخت تسهیلات ازدواج در استان اشاره و تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون ۱۱ هزار و ۲۷۹ مورد ازدواج ثبت شده که ۱۸ هزار و ۲۰۴ مورد تسهیلات هم به زوج هم زوجه، پرداخت شده است.

رجبی خاطر نشان کرد: در استان گلستان تاکنون ۴ مرکز تسهیل گری ازدواج، ایجاد شده که ۳ مرکز آن در شهر گرگان و یک مرکز دیگر در بندرترکمن است.

وی ضمن اشاره به مناسبت گرامیداشت مقام زن ادامه داد: در این ایام ۲ هزار و ۵۴۴ برنامه در استان برگزار خواهیم کرد که ۱۷۱ همایش، ۱۸۷ نشست و ۲۹۳ مراسم تقدیر و تجلیل را شامل خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: در حوزه جوانی جمعیت و فرزند آوری از ابتدای سال تا کنون ۲۳ هزار و ۱۲۱ ولادت به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته ۴/۶ دهم درصد رشد داشته و همچنین ۱۲ هزار و ۴۵۷ فقره تسهیلات در این خصوص نیز پرداخت شده است.

رجبی اظهار کرد: برای حمایت از مادران شیرده سرپرست خانوار یا همان طرح یسنا تعداد ۵ هزار و ۷۱۹ مادر که از دهک‌های یک تا هفت هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب آنان واریز خواهد شد.

وی در حوزه ناباروری به مرکز نهال اشاره کرد و بیان داشت: در گرگان ۱۵۱ نفر خدمات رایگان دریافت کرده‌ و از یک هزار و ۸۷۸ نسخه ناباروری که تحت پوشش بیمه قرار داشتند نیز حمایت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha