ضرورت تولیدات متعدد فرهنگی و هنری برای اسطوره‌هایی مانند حاج قاسم سلیمانی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه رونمایی از سمفونی ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی با عنوان «به قد قامت یاران» در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدا ولادت حضرت صدیقه طاهره (س) را خدمت همه مردم ایران به ویژه بانوان و مادران گرامی تبریک عرض می‌کنم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا)، محمدمهدی اسماعیلی با بیان این مطلب افزود: خوشحال هستم بعد از گذشت ۴ سال از شهادت حاج قاسم عزیز اصحاب موسیقی و عزیزان ما در حوزه دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موفق به  اجرای سمفونی ویژه این شهید عزیز شدند.

وی گفت: در تاریخ موسیقی کمتر چنین رویدادی ثبت شده است که برای یک شهید و اسطوره در این فاصله زمانی چنین سمفونی تدارک دیده شود، برای رسیدن به این منظور همکارانم زحمت بسیاری  متحمل شدند؛ از آهنگساز مجموعه آقای آقایی و خوانندگان عزیز آقایان حسینی و سمیعی و از رهبر این اجرا آقای حیدریان تشکر ویژه می‌کنم. از همکارانم در دفتر موسیقی نیز که این شب به یاد ماندنی را برای فرهنگ و هنر ایران رقم زدند نیز آروزی موفقیت دارم.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: آقای حیدریان رهبر ارکستر استاد دانشگاه در اتریش هستند و به خاطر عشق به وطن و سرباز وطن در این اجرا حاضر شدند. امروز هم کمی کسالت داشتند با این وجود با بهترین انرژی رهبری ارکستر را به نحو احسن انجام دادند؛ به شکل ویژه از آقای حیدریان تشکر می‌کنم.

وزیر فرهنگ درباره تدوام اینگونه برنامه ها گفت: بنا داریم تا فرهنگ و هنر در خدمت آرمان مردم باشد و با سیاست گذاری جدید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  باز هم منتظر چنین کارهای بزرگی هستیم.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران در پاسخ به این پرسش که آیا سال آینده هم سمفونی حاج قاسم اجرا می شود یا خیر، تاکید کرد: سمفونی کار ممتازی است که سالهای بعد تکرار می شود؛ البته برای شخصیت بزرگی مثل حاج قاسم سلیمانی باید زایش های متعدد هنری _ فرهنگی داشته باشیم که الحمدلله این کار درحال وقوع است.

اسماعیلی تصریح کرد: امشب یک قطعه ویژه «غزه» هم اجرا شد که آقای سمیعی اجرای آن را برعهده داشتند، شعر بسیار خوبی هم داشت و از شاعر این قطعه هنری آقای دکتر سیار هم  تشکر می‌کنم که کار ایشان به شدت مورد توجه مردم و علاقه‌مندان  قرار گرفت.

وی افزود: برای شهدای قم سمفونی داشتیم، برای کنگره های شهدای دیگر هم اعلام کردم که همکارنم در دفتر موسیقی آماده هستند تا در بخش های مرتبط بتوانیم این اجراها را روی صحنه بیاوریم.

وزیر فرهنگ درباره تاریخ اجرای بعدی گفت: براساس تقویم زمانبندی اعلام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha