ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در قالب اتحادیه و اتاق اصناف

مدیر کل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد سازمان تعاون روستایی کشور، از استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در قالب اتحادیه صنفی و اتاق های اصناف کشاورزی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مسعود عدل طلب در نشست هم اندیشی و تبیین آیین نامه اجرایی نظام صنفی کشاورزی در استان فارس، بیان کرد: اجرای این آیین نامه توسط هیات دولت به رؤسای سازمان های جهاد کشاورزی و مدیران تعاون روستایی به عنوان متولیان این امر ابلاغ شده و استان فارس در این زمینه جزو استان های پیشرو کشور است.

این مقام مسئول با بیان اینکه اجرای آیین نامه مذکور تاکید بیشتری بر وظیفه مندی مسئولین مربوطه است، افزود: امیدواریم بتوانیم در راستای سیاست های کلان وزارت جهاد کشاورزی که حمایت، هدایت و نظارت بر تشکل ها علی الخصوص نظام صنفی است گام برداریم.

عدل طلب، نظام صنفی را از مهمترین پروژه های وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر عضو نظام صنفی کشاورزی هستند و تاکنون یک میلیون و 400 هزار پروانه کسب در زمینه های مختلف کشاورزی صادر شده است.

دبیر هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران تصریح کرد: این تغییر ساختار از نظام صنفی به اتاق اصناف باعث رشد و ارتقاء این تشکل مردم نهاد خواهد شد و می تواند پل ارتباطی بین حاکمیت، مردم و کشاورزان باشد علاوه بر اینکه می تواند یک سند معتبر برای هویت بخشی به کشاورزان عزیز باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha