افزایش آمار غربالگری جمعیت هدف برنامه پویش ملی سلامت در زرقان، به حدود ۹۲ درصد

به گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان زرقان، تا کنون حدود ۹۲ درصد از جمعیت هدف پویش ملی سلامت در شهرستان زرقان، مورد غربالگری قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «بابک بهزادی» در این خصوص گفت: با همکاری خوب مردم شهرستان زرقان، تاکنون ۴۲ هزار و ۹۲۲ نفر در این شهرستان مورد غربالگری برنامه پویش ملی سلامت قرار گرفته اند که این میزان حدود ۹۰ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۸ سال در این شهرستان را در بر می گیرد.

او درصد پوشش این برنامه در جمعیت روستایی شهرستان را نیز معادل ۱۰۰ درصد عنوان کرد که در مجموع، آمار شهرستان در حال حاضر قریب به ۹۲ درصد ارزیابی شده است.

دکتر بهزادی در ادامه به بیان نحوه اجرای این پویش در زرقان پرداخت و گفت: در این شهرستان همزمان با آغاز پویش، با جلب مشارکت خیرین دستگاه فشارخون و گلوکومتر خریداری شد و در اختیار پایگاه های ثابت مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، خانه های بهداشت پایگاه های پزشک خانواده در بخش دولتی و خصوصی قرار گرفت، همچنین سه تیم سیار این شبکه ضمن حضور در ادارات، کارخانه ها، بانک ها، دانشگاه ها و مدارس، نسبت به انجام غربالگری کارکنان، اساتید، دانشجویان، مراجعان و والدین دانش آموزان اقدام کرده و یک تیم سیار نیز با آمبولانس در مراکز پرتردد شهر حضور داشت.

رییس شبکه بهداشت و درمان زرقان همکاری همه جانبه فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهرستان زرقان در اجرای هرچه بهتر این طرح را موثر و قابل ستایش دانست و گفت: طی نشست های آموزشی و توجیهی، فرماندار شهرستان، مشارکت در اجرای هرچه بهتر برنامه های پویش ملی سلامت را در دستور کار ادارات، کارخانه ها و بانک ها قرار داد که در این راستا، شهرداری و شورای اسلامی شهر زرقان نیز از طریق چاپ پوستر، بنر و فرم کاغذی ثبت اطلاعات با این مجموعه همکاری کرده و اطلاع رسانی از طریق فضای حقیقی تابلو و بیلبوردهای شهری و کانال ها و گروه های خبری در فضای مجازی و ارسال پیامک به همشهریان انجام گرفت.

دکتر بهزادی در ادامه از مشارکت اداره آموزش و پرورش شهرستان برای دعوت از والدین و مربیان با هدف پیوستن به این پویش ملی خبر داد.

او با بیان اینکه تمامی برنامه ها با گزارش گیری مستمر روزانه کارشناسان واحد غیرواگیر در راستای انجام مداخله لازم و پایش و اصلاح فرآیندها مورد بررسی قرار می گیرد، اظهار کرد: پویش ملی سلامت راهکاری مبتکرانه از سوی دولت، در راستای جلب اذهان عمومی به مقوله سلامت و به ویژه آگاهی عموم نسبت به بیماری های غیرواگیر است که با غربالگری جمعیت هدف و شناسایی به موقع بیماران مبتلا به فشارخون بالا و دیابت، می توان با روش های درمانی ساده از عواقب جبران ناپذیر این بیماری ها جلوگیری کرده و از تحمیل هزینه به بخش سلامت و مردم پیشگیری کرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان زرقان همچنین با اشاره به همکاری داوطلبان سلامت، مراقبان سلامت، بهورزان، کارشناسان ستادی، پزشکان خانواده، ماماها و به ویژه داوطلبان هلال احمر در اجرای این پویش ملی در سطح شهرستان، از تلاش و همکاری آنان قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha