لزوم توسعه صنعت نساجی در تمامی حلقه های زنجیره تولید

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت نساجی یکی از نیازهای اساسی کشور بوده، توسعه آن در تمامی حلقه های زنجیره تولید الزامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،‌عباس علی آبادی روز جمعه(۱۵ دیماه) در دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به استان زنجان و در جریان بازدید از یک واحد تولیدی فولادی در شهرستان ابهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در صنعت فولاد تمرکز بر تولید مقاطع فولادی است که ارزش افزوده بالایی دارد.

وی با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت های فناورانه ضامن ارتقای بهره وری در صنایع است،‌ افزود: استان زنجان پتانسیل بالایی در این زمینه دارد و این موضوع در تأسیس و راه اندازی واحدهای تولیدی جدید مشهود است.
وزیر صمت، خاطرنشان کرد: هموار کردن مسیر توسعه صنعتی در کشور پیامدهای مثبتی به همراه دارد و موجب رشد اشتغال در کشور می شود.

علی آبادی همچنین بر ضرورت تکمیل حلقه های تولید صنعت نساجی و فولاد در استان زنجان تاکید کرد و گفت: صنعت نساجی، صنعت مادر و پایه است و با خود اشتغال به همراه دارد.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم صنعت نساجی بقا و دوام خود را حفظ کند، افزود: صنعت نساجی یکی از نیازهای اساسی کشور بوده، توسعه آن در تمامی حلقه های زنجیره تولید الزامی است.

این مسئول اضافه کرد: سرمایه در گردش در صنعت نساجی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید دستگاه های مربوطه مذاکره کرد تا نیاز این صنایع را به منابع مالی تامین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته با حضور وزیر صمت در استان زنجان هفت واحد صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۷۶ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال در سطح استان احیاء و افتتاح خواهد شد که تا کنون احیای واحد شیشه زنگان پارس در شهرستان سلطانیه با سرمایه گذاری ۷۵۰ میلیارد تومانی با اشتغالزایی ۱۸۰ نفر و تولید سالانه ۱۴ هزار تن انواع شیشه و بلورجات، راه اندازی مجموعه فولاد آسین شهر هیدج، شهرستان ابهر و تولید سالانه ۲۵۰ هزار تن لوله بدون درز با سرمایه کذاری ۳۲۰۰ میلیارد تومانی و اشتغالزایی ۵۰۰ نفر در استان، افتتاح واحد فولاد البرز غرب در شهرستان ابهر و تولید سالانه ۹۰ هزار تن مقاطع سنگین فولادی در استان با سرمایه گذاری هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ، اشتغال زایی در فاز نخست برای 120 نفر، افتتاح واحد تولیدی سیمین نخ‌ظریف شهرستان ابهر با تولید سالانه ۳۹۰۰ تن نخ هایبالک و نخ اکریلیک نالیاک  با سرمایه گذاری ۳۲۵ میلیارد تومان و اشتغالزای در فاز نخست ۲۴۴ نفر با حضور وزیر صنعت و معدن و تجارت در دور دوم سفر استانی به استان زنجان افتتاح و احیا شد.

شایان ذکر است: برنامه حضور آیت الله رییسی رئیس جمهور در استان زنجان با توجه به وقوع حادثه تروریستی در کرمان و شهادت و مصدومیت هموطنان،‌ تغییر و برنامه دیدار عمومی رئیس جمهور به روز شنبه ۱۶ دیماه موکول شد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha