خداحافظی با مدارس کانکسی تا سال آینده

وزیر آموزش و پرورش گفت: همه مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر تا پایان سال جاری  جمع‌آوری و از سال آینده حتی مدارس کانکسی زیر ۱۰ نفر هم جمع آوری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،رضا مراد صحرایی در گردهمایی فرهنگیان شهرستان خدابنده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز اظهار کرد: ما امروز داغدار تعدادی از دانش آموزان هستیم که شمار آنها به بیش از ۲۰ نفر رسیده و در این حادثه یک دانشجو معلم نیز شهید شده است.

وی ضمن تسلیت به خانواده های این شهدا گفت: اینکه تعداد زیادی از شهدای این حادثه دانش آموز هستند؛ نشان می دهد که حاج قاسم سلیمانی به چه اندازه در بین دانش آموزان محبوب بودند؛ البته که شعار همه شهدای عزیز اتحاد است و کل ولایت حول اتحاد می چرخد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در این ایام و مواقع حساس باید به دنبال اتحاد در مقابل دشمن باشیم، افزود: بدون تردید کماکان آمریکا و اسرائیل دشمن درجه یک ایرانیان هستند وهرکسی که دوست دشمن ما باشد؛ به طور طبیعی برای ما قابل اعتماد نیست.

صحرایی تصریح کرد: آموزش و پرورش هر کشور تصویری از آینده هر سرزمین است و به همین دلیل ما نهایت تلاشمان را برای تربیت هرچه بهتر این نسل انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل امروز آموزش و پرورش فاصله ایجادشده جامعه با دستگاه تعلیم و تربیت است، افزود: باید بتوانیم زمینه مهیا کنیم تا آموزش و پرورش دغدغه اصلی مسئولان و جامعه قرار گیرد و تمام کسانی که مسئولیت‌های مهم و ستادی را بر عهده دارند باید آموزش و پرورش توسعه‌یافته را زمینه ساخت کشور توسعه یافته بدانند.

وزیر آموزش و پرورش باتوجه فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه توجه هرچه بیشتر به آموزش و پرورش گفت: اقدامات آموزش و پرورش نیز در راستای عمل به این فرمایشات تسریع شده است.

صحرایی با اشاره به اقدامات جهادی این وزارتخانه در ساخت و تجهیز مدارس افزود: همه مدارس کانکسی جمع‌آوری می‌شود؛ البته تا امسال مدارس بالای ۱۰ نفر مورد نظر بود که از سال آینده حتی مدارس کانکسی زیر ۱۰ نفر هم جمع آوری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فقط در استان زنجان یک هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش اختصاص یافته است، گفت: یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش در دوره فعلی توجه به مناطق محروم است و در این راستا سرانه‌ها به مدارس روستایی، هنرستان‌ها اختصاص دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه سند تحول بزرگترین دغدغه ماست و در اجرای آن از هیچ تلاشی فروگذار نخاهیم کرد، گفت: امروز اهتمام آموزش و پرورش بر این است که سند تحول آموزش و پرورش را احیا کند و چراغ راه خودش قرار دهد، البته در اجرایی شدن این سند همه مسئول هستند و بار اجرایی فقط به عهده آموزش و پرورش نیست؛ بلکه در قالب گزارشی عملکرد همه ارگان‌ها دنبال خواهد شد.

صحرایی با اشاره به اینکه یکی دیگر از چالش‌های آموزش و پرورش کنکور بود، گفت: دو قانون برای کنکور در مجلس تصویب شد که با  این مصوبات مجلس مقابل مافیای کنکور را گرفته و موجب جلوگیری از تبعیض خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha