آموزش ۲۵ هزار مربی قرآن در سطح کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: آموزش ۲۵ هزار مربی قرآنی تا به امروز انجام شده و در مسیر ترویج فرهنگ اقامه نماز به عنوان وزارت الگو به فعالیت خود در این زمینه ادامه خواهیم داد.

گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، محمدمهدی اسماعیلی روز شنبه(۱۶دیماه) در سی امین اجلاس سراسری نماز در مصلی زنجان با اشاره به اینکه روزهای گذشته قلب همه ما به واسطه عمل تروریستی و شهادت هموطنانمان دردناک شد، اظهار کرد: مکتب ما با خون شهدا طراوت بیشتری پیدا می کند.

وی تصریح کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقوله متکثری را در حال راهبری هستیم این وزارتخانه با اصحاب هنر، فرهنگ و رسانه در ارتباط است و تنها وزارتخانه است که واژه اسلامی آمده که موهبت بزرگی برای این وزارتخانه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در وزارت ارشاد نزدیکی بیشتری با فرمایشات ولایت امر داریم، ادامه داد: در هر موردی که رهبری تاکید می کند به زبان هنر برای تبیین تمام خوبی هایی که امروز جامعه ما مفتخر به آن است، این توانمندی در اختیار ما قرار دارد که اقامه فرایض الهی را داشته باشیم و موفق ترین روش استفاده از زبان هنر است.

اسماعیلی با بیان اینکه توجه به قرآن کریم، نماز و مساجد در اولویت فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد، ادامه داد: نهضت بازگشت به مساجد یک وظیفه و تکلیف همگانی در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ هزار کانون مساجد در کشور مشغول به فعالیت است، تاکید کرد: چاره ای جز بازگشت به مساجد نداریم چرا که محور و رمز پیروزی انقلاب اسلامی، این مساجد بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه متاسفانه در دهه های گذشته فعالیت های فرهنگی در بخش های غیر از مساجد انجام شد و ما را از مسیر اصلی دور کرد، گفت: در وزارت ارشاد و ستاد کانون های مساجد این حرکت به شدت دنبال می شود که موضوع اصلی مسجد، قرآن و نماز باشد.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به اقدامات مشترک با ستاد اقامه نماز، افزود: حمایت از اجرای طرح «شهر من، شهر نماز» با همکاری موسسات فرهنگی انجام شده و با استفاده از ظرفیت این موسسات برای ترویج نماز استفاده کرده و در این طرح نوجوانان را عملا به نماز دعوت کردیم.

وی با اشاره به اینکه حمایت از اجرای طرح چهره به چهره با حضور مربیان تربیتی در بین دانش آموزان و اصلاح قرائت نماز، تدوین سند راهبردی نماز در وزارتخانه انجام شده است، اضافه کرد: باید بتوانیم با اقدامات مطلوب فضای فرهنگی کشور را با مقوله نماز پیوند بزنیم.

این مسئول از تجهیز ۴ هزار کتابخانه برای اذان خبر داد و گفت: باید این مراکز در زمان اقامه نماز اذان پخش کنند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه باید تکالیف جامانده در مورد نماز از دولت قبل را نهایی کنیم، گفت: عضویت دبیران اقامه نماز در شورای اداری انجام شدنی است و در هر استان موضوع نماز در صدر کارها قرار گیرد.

وی شرط دوری بدی ها از جامعه را اقامه نماز عنوان کرد و گفت: با این کار خوبی ها در جامعه رواج می یابد.

این مسئول از آموزش ۲۵ هزار مربی قرآنی تا به امروز خبر داد و افزود: در مسیر ترویج فرهنگ اقامه نماز به عنوان وزارت الگو به فعالیت خود در این زمینه ادامه خواهیم داد و فرصت این توفیق خدمت را نباید به راحتی از دست داد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha