زنجان اولین استان با نرخ مشارکت اقتصادی  بالای ۵۰ درصد

استاندار زنجان گفت:استان زنجان اولین استانی است که  نرخ مشارکت اقتصادی به بالای ۵۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، محسن افشارچی در جلسه شورای اداری استان در  حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی، با بیان اینکه در اجلاس سراسری نماز تلاش پررنگی برای حیات معنوی استان صورت گرفت،اظهار کرد:سرمایه گذاری بزرگی در حوزه مدارس انجام داده و ۱۲ هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار دادیم.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین برنامه ها صرفا فقط برای یک روز نباشد،افزود:ذکر و نماز گره گشاست و سبب کاهش مشکلات اجتماعی نسل جوان می شود.

استاندار زنجان در ادامه بااشاره به دور اول سفر رئیس جمهور به این استان تصریح کرد: مصوباتی در سفر اول انجام شد که گره گشا بوده و سبب حل بسیاری از مشکلات شد.

افشارچی بااشاره به اینکه در دور اول سفر رئیس جمهور به زنجان ،سومین استان تورمی کشور در آمار سالانه بودیم،افزود:این آمار در دور سفر آیت الله رئیسی به عدد ۲۵ رسیده است.

وی بابیان اینکه در دور اول سفر استانی آیت الله رئیسی به زنجان در ارتباط با شرکت های دانش بنیان دستاوردی نداشتیم، گفت:امروز به برکت دولت انقلابی و مردمی در یکسال گذشته به ۹۳ شرکت ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و همچنین زمین ارائه شده است. 

استاندار زنجان ادامه داد: امروز سکوی ابری هوش مصنوعی را با حضور رئیس جمهور افتتاح کردیم که در نوع خود در شمالغرب کشور بی نظیر است.

افشارچی به سایر پروژه های مذکور اشاره کرد و گفت:اجرای پروژه شفافیت کشور در حوزه دیجیتال،هدفگداری دقیق در حوزه صنعت و تحقق بخشی ۱۱ درصدی بخش صنعت،۴۵۰ میلیارد تومان هدف گذاری در حوزه معدن داشتیم که تا به امروز ۳۱۰ میلیارد محقق شده است،نمونه ای از این پروژه هاست. 

وی بااشاره به اینکه استان زنجان پایین ترین نرخ بیکاری را داراست،افزود:همچنین استان زنجان اولین استانی است که  نرخ مشارکت اقتصادی به بالای ۵۰ درصد رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه استان زنجان سومین استان کشور در حوزه تسهیل کسب و کار است،اذعان کرد:در ۶ ماهه اول سال ۶۰ میلیون دلار جذب سرمایه گذار خارجی داشتیم.

افشارچی بااشاره به اینکه در حوزه پسماند نیز تعیین تکلیف شده است،گفت:قرارگاه امام حسن (ع)متولی پسماند بوده و به زودی پروسه انتقال و ارزش افزایی را انجام خواهد داد.

وی بابیان اینکه پروژه آب دغدغه اصلی ماست،گفت:در این راستا سد بلوبین را به آبگیری رسانده و سد مراش نیز سال آینده آبگیری می شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha