برگزاری نمایشگاه علم و فناوری نانو در استان هرمزگان

مدیر ترویج ستاد دانشجویی نانو گفت: نمایشگاهی که در دانشگاه هرمزگان برگزار شد رویکرد آموزشی داشت و از صنعت، مدارس و دانشگاه‌های مختلف در نمایشگاه حضور پیدا کردند.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا)،مهندس محمد محمدی مدیر ترویج ستاد دانشجویی نانو  پیرامون موضوع نمایشگاه علم و فناوری نانو در استان هرمزگان گفت: ما اختتامیه نمایشگاه نانو تحت عنوان هرمزگانانو را برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های مهم ستاد نانو بحث ترویج نانو در میان قشر های مختلف مردم از جمله دانشجویان و دانشگاهیان است افزود: برای رسیدن به این هدف ما با انجمن های دانشگاهی ارتباط برقرار کرده و آنها را تحت عنوان نهاد ترویجی تقویت می کنیم تا بتوانند نمایندگی ستاد نانو در سطح آن دانشگاه را بر عهده بگیرند ما از آنها حمایت می کنیم تا دانشجویان را با فناوری نانو آشنا کنند.

محمدی با اشاره به اینکه نهاد های ترویجی تصمیم می گیرند که در سطح دانشگاه ها نیز نمایشگاه برگزار کنند تصریح کرد: نمایشگاهی که در دانشگاه هرمزگان برگزار شد رویکرد آموزشی داشت و از صنعت و مدارس و دانشگاه های مختلف در نمایشگاه حضور پیدا کردند. ما در حاشیه نمایشگاه از شرکت های مختلف نفت و گاز و آب و فاضلاب دعوت کردیم و چالش های آنها را بررسی کردیم.

مدیر ترویج ستاد دانشجویی نانو اظهار کرد: برنامه نانو استارت آپ و توسعه فناوری به دانشجویان کمک می کند تا مراحل اولیه را به خوبی انجام دهند و استارت آپ شکل بگیرد. ترویج جریان سازی نیازمند نیروی انسانی پایدار است.

محمدی مطرح کرد: ما مسابقه ملی فناوری نانو را هر سال برگزار می کنیم در دوره دوازدهم حدود پنج هزار و پانصد نفر از دانشگاه های مختلف در این فرآیند قرار گرفتند منابع فارسی تدوین شده در نظر گرفته شد تا افراد با فناوری نانو آشنا شوند.

مدیر ترویج ستاد دانشجویی نانو در آخر با ذکر این مطلب که هدف ما مطرح کردن چالش ها و رسیدن به ایده های جدید دانشجویان است تا طرح های مورد قبول صنعت را ارائه کنند گفت: نگاه ما کارکردی است. باب آشنایی تیم های فناورانه ما از همین نمایشگاه ها شکل گرفته و علاقمندان می توانند برای انجام فعالیت های مشابه و برنامه های ترویجی نانو در این فرآیند قرار بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha