تهدیدهای جدید، رویکرد جدید را می‌ طلبد

رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت در آیین افتتاحیه همایش ملی همایش ملی تخصصی پدافند غیرعامل در نظام سلامت، مقابله با تهدیدهای جدید را نیازمند رویکردهای جدید عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «جعفر میعادفر» رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص، توجه به حوزه پدافند غیرعامل در حوزه سلامت کشور را ضروری خواند و گفت: در دنیا بیش از ۵۰ نوع بلایای طبیعی شناخته شده وجود دارد که بیش از ۳۰ نوع آن در ایران رخ داده است.

بررسی موقعیت ایران و تهدیدات نظام سلامت، جنگ‌های ترکیبی، آمیخته و هیبریدی و نقش نظام سلامت در این بحران‌ها؛ وظایف عملیاتی پدافند غیرعامل، حوزه مسوولیتی پدافند غیرعامل، تهدیدهای سایبری، مقابله با تهدیدهای طبیعی، اهداف و مقاصد غیر عامل در نظام سلامت دیگر محورهای این همایش ملی بود.

رئیس سازمان اورژانس کشور در ادامه به بیان اقدامات صورت گرفته در حوزه پدافند غیرعامل در دولت سیزدهم پرداخت و با تاکید بر به کارگیری اقدامات دفاع غیرعامل گفت: تهدیدهای جدید، رویکرد جدید را می‌طلبد.

دکتر میعادفر از دست اندرکاران این همایش ملی به ویژه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس و رییس کمیته پدافند دانشگاه برای پیگیری و برگزاری این همایش ملی قدردانی کرد.

شرح وظایف پدافند و تبیین برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ کمیته پدافند غیرعامل از دیگر محورهای این همایش ملی بود که از سوی دکتر «میعادفر» رئیس ستاد پدافند غیرعامل وزارت بهداشت به آن پرداخته شد.

این همایش ملی تخصصی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با حضور دکتر «جعفر میعادفر» رئیس ستاد پدافند غیرعامل وزارت بهداشت، دکتر «علی محمد لطیفی» معاون امور سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور، آیت الله دکتر «لطف الله دژکام» نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، دکتر «محمد جباریان» مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس، مدیران و روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها و مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان‌های هرمزگان شیراز و بوشهر؛ همچنین روسا و مدیران ارشد دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی قطب پنج کشور برگزار شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha