تسهیلات مسکن روستایی افزایش یافت

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از افزایش تسهیلات مسکن روستایی تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، رضا خواجه ای در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معرفی متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت آغاز شده و افراد می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن در شهرستان‌ها نیز نسبت به تکمیل پرونده‌های خود جهت دریافت تسهیلات اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه کارمزد این تسهیلات پنج درصد و بازپرداخت آن ۲۰ ساله است گفت: تمامی متقاضیان دریافت این تسهیلات در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر می توانند پس از اخذ پروانه ساختمانی به بنیاد مسکن شهرستان خود مراجعه کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان یادآور شد: اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود پنج درصد، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه خواهد بود، که متقاضیان پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن، به بانک مربوطه جهت عقد قرارداد معرفی می شوند.

خواجه ای با اشاره به اینکه، کارمزد این تسهیلات پنج درصد و بازپرداخت آن ۲۰ ساله است، گفت: تمامی متقاضیان دریافت این تسهیلات در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر می توانند پس از اخذ پروانه ساختمانی به بنیاد مسکن شهرستان خود مراجعه کنند.
وی خاطرنشان کرد: به متقاضیانی که در سنوات قبل از تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی استفاده کرده‌اند اما موفق به تکمیل و بهره برداری از واحد مسکونی خود نشده‌اند نیز مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان دیگر در قالب متمم تسهیلات پرداخت می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه، موضوع مقاوم سازی واحدهای مسکونی نیز بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته بطوری که این روند در مقایسه با سال های گذشته روند روبه رشدی داشته که استقبال ساکنان روستاها می تواند چشم انداز بهتری را فراهم کند، تصریح کرد :ساخت واحدهای مسکونی مقاوم و امن در مقابل خطرات حوادث طبیعی، ترویج مقاوم‌سازی و افزایش آگاهی روستائیان برای بالا بردن کیفیت و اهمیت مکان ساخت بناها اهمیت زیادی دارد.

خواجه ای  یادآور شد: در سال جاری ۴۵۰۰ خانوار روستایی از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در سطح استان استفاده نمودند که اعتبار اختصاص یافته به این متقاضیان با همکاری بانک های عامل، ۹۰میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha