انجام بیش از ۶۵۰۰ بازدید از داروخانه های شهر شیراز در ۹ ماه نخست سال جاری

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از انجام بیش از ۶ هزار و پانصد بازدید از داروخانه های سطح شهر شیراز در ۹ ماه نخست سال جاری، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «محمدجواد راعی» اظهار کرد: پایش کیفیت ارائه خدمات دارویی در داروخانه، نظارت بر قیمت فروش و رعایت تعرفه های مصوب، بررسی وضعیت حضور مسوولان فنی در داروخانه و پایش ساعات کاری داروخانه ها، از مهمترین موارد مدنظر در بازرسی ها بوده است.

او یادآور شد: عرضه و فروش دارو در داروخانه ها، باید در حضور مسوول فنی داروساز و تحت نظارت مستقیم او انجام پذیرد و کنترل نسخ، ارائه داروهای تجویز شده به بیمار، مهر و امضای نسخ و ارائه مشاوره دارویی به بیماران نیز از وظایف مسوول فنی داروخانه است.

دکتر راعی افزود: بازدید و بازرسی ها بیشتر در ساعات غیر اداری و شیفت های کاری عصر و شب داروخانه ها انجام می شود، همچنین علاوه بر بازرسی داروخانه های خصوصی، از بخش خدمات دارویی بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه نیز بازدید صورت می گیرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شهروندان خواست تا انتقادات، شکایات و مشکلات دارویی خود را علاوه بر سامانه تلفنی ۱۹۰، از طریق شماره تلفن پیامکی ۳۲۱۲۲۲۴۰ با کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه در میان بگذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha