راه اندازی ۷ هزار خانه هلال در سطح کشور

مدیر کل دفتر توسعه خانه های هلال جمعیت هلال احمر کشور گفت: جمعیت هلال احمر هفت هزار خانه هلال در مناطق مختلف شهری و روستایی راه اندازی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، دکتر عباس احدپور روز چهارشنبه(۲۰ دیماه) در جلسه مشترک با مدیریت بحران استانداری زنجان در خصوص توسعه کمی و کیفی خانه های هلال استان افزود: فلسفه راه اندازی خانه های هلال بر اساس مقوله های محله محور، اجتماع محور و آموزش به روستائیان انجام شده است.
وی یادآوری کرد: مناطق روستایی اولین مکان هایی هستند که در سیل، زلزله و سایر حوادثی که اتفاق می افتد آسیب متوجه آن می شود.

مدیر کل دفتر توسعه خانه های هلال جمعیت هلال احمر کشور گفت: یکی از نقش های مهم خانه های هلال در مناطق روستایی هنگام وقوع حوادث دیده بانی، اطلاع رسانی وارزیابی دقیق خسارت های ناشی از حادثه به هلال احمر است.

احدی پور اظهارداشت: در فاصله رسیدن تیم های امدادی به صحنه حادثه تنها افرادی که می توانند با بیل، دیلم، تراکتور، نیسان و سایر تجهیزات و ابزارها می توانند پاسخ اضطراری در لحظه به حادثه را به عنوان دیده بانی داشته باشند، اهالی خود روستا هستند.

وی با بیان اینکه خانه هلال آموزش استفاده از ابزارها درهنگام حوادث و بحران ها را به اهالی روستاها ارائه می دهد، افزود:اعضای خانه های هلال با توجه به اینکه داوطلب و مردم محور هستند از مردم برای خود مردم می باشد و تا زمان رسیدن نیروهای امدادی خود مردم می توانند در کوتاهترین زمان امدادرسانی اولیه را انجام دهند.

این مسئول ادامه داد: خانه های هلال علاوه بر امدادرسانی در زمان عادی نیز فعالیت های حمایتی را انجام می دهد و فردی که در روستا دچار بیماری می شود مسئول آن می تواند ارزیابی کرده و نیازهای داوریی و درمانی را به واحد داوطلبان شهرستان مربوطه اعلام و به فرد بیمار نیز کمک کند.

احدی پور تاکید کرد: بیش از هفت هزار خانه هلال در سه بخش روستایی، شهری و تخصصی که فعالیت های علمی و پژوهشی را انجام می دهند، راه اندازی شده و فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha