شرکت 64 درصدی گروه هدف خراسان جنوبی در پویش ملی سلامت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بیش از 64 درصد از جمعیت گروه هدف استان خراسان جنوبی تا امروز در پویش ملی سلامت با محوریت غربالگری دیابت و پرفشاری خون شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، مجید شایسته در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح پویش ملی سلامت در خراسان جنوبی ۷۸۸ فرد مبتلا به فشار خون بالا و ۲۰۶ فرد دیابتی در گروه سنی ۱۸ تا ۴۰ سال شناسایی شدند.

وی افزود: بیش از 64 درصد از جمعیت گروه هدف استان خراسان جنوبی تا امروز در پویش ملی سلامت با محوریت غربالگری دیابت و پرفشاری خون شرکت کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان داشت: بنا به اهمیت شناسایی، مراقبت و درمان بیماران مبتلا به بیماری پرفشاری خون و دیابت، از تمام افراد بالای 18 سال دعوت می‌شود تا پایان دی ماه سال جاری به نزدیک‌ترین واحد بهداشتی محل سکونت مراجعه کنند.

شایسته تصریح کرد: جمعیت هدف در خراسان جنوبی 522 هزار و 846 نفر است که تاکنون 336 هزار و 288 نفر از مردم استان در پویش ملی سلامت مشارکت کردند.

وی ادامه داد: تاکنون 2 هزار و 669 نفر مشکوک به بیماری دیابت (0.8 درصد) و 2 هزار و 255 نفر مشکوک به فشار خون بالا (1.56 درصد) کشف و شناسایی شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: 788 فرد مبتلا به فشارخون بالا و 206 فرد دیابتی در گروه سنی 18 تا 40 سال قرار دارند.

شایسته اظهار داشت: 46 درصد افراد شرکت‌کننده در پویش مردان و 54 درصد شرکت‌کنندگان در پویش زنان بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت جمعیت هدف در دو شهرستان خوسف و درمیان بالای 80 درصد گزارش شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha