ماه رجب اولش باقری، میانش علوی و پایانش محمدی است

کارشناس مسائل مذهبی گفت: رجب ماهی است که اولش باقری، میانش علوی و پایانش محمدی است و لذا باید از این ظرف زمانی تا می‌توانیم بهره ببریم تا در نهایت برای ماه شعبان و رمضان آماده شویم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا)،حجت‌الاسلام علی آقابابا  با اشاره به فرا رسیدن ماه عزیز رجب اظهار کرد: روز قیامت فریاد خواهند زد که کجا هستند کسانی که اهل استغفار در ماه رجب بودند و از این ماه به خوبی استفاده کرده و از این ظرف زمانی به خوبی بهره مند شدند؟

چنان چه پیامبر(ص) فرمودند رجب، ماه استغفار امت من است و گویی به سان یک رحمِ زمانی است تا ما را برای ماهی قدرتمندتر به نام شعبان آماده می‌کند و ماه شعبان هم ما را برای ماه با عظمت رمضان آماده می‌سازد.

وی با اشاره به این که رجب ما را برای سعه صدر و وسعت قلب آماده می‌سازد، افزود: در ماه رجب باید ناخالصی و تعلقات غلط و آلودگی را از وجودمان پاک کنیم و تزکیه باید اتفاق افتد.

چنان چه وقتی قرار است بدنی را معالجه کنند، ابتدا عفونت‌ها را بر طرف می‌نمایند تا بدن برای یک عمل جراحی آمادگی پیدا کند و ما نیز باید این نا خالصی‌ها را برای مهمانی بزرگی به نام رمضان از بدن و روح خود بزداییم.

آقابابا رجب را ماه آشتی با خدا خواند و افزود: استغفار اولین مرحله آشتی با خداوند است و کسانی که اهل سیر و سلوک هستند و می‌خواهند روی اخلاق و رفتار خود کار کنند، به بهترین شکل می‌توانند از این سه ماه بهره ببرند چون به منظور سیر و سلوک انسانی است.

لذا باید برنامه‌ریزی کرده و تنبلی و بی‌حوصلی را کنار بگذاریم و برای رفاقت با خداوند وقت بگذاریم و خود را برای یک مهمانی بزرگ آماده نماییم.

این کارشناس مذهبی با این تعبیر که با بهره گیری از ماه رجب و شعبان نباید به سان یک فردِ نابینا وارد ماه رمضان شویم، گفت: باید خود را برای این جشن مهیا کنیم و از این رو باید زیاد استغفار کرده و ذکر لااله‌الی‌الله را زیاد بر زبان جاری کرد تا نا خالصی‌هایی که در جسم و روح هست کنار زده شود.

آقابابا به رادیو گفت‌وگو گفت: رجب ماهی است که اولش باقری، میانش علوی و پایانش محمدی است و لذا باید از ماه رجب استفاده کرده و از این ظرف زمانی تا می‌توانیم بهره ببریم تا در نهایت برای ماه رمضان آماده شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha